1 Objecte del procediment
És objecte de la present convocatòria la provisió en propietat de TRES places d'Agent de Policia Local incloses en l'Oferta pública d'ocupació 2021, aprovada mitjançant Resolució 2432, de 8/6/2022 i publicada en el Butlletí Oficial de la Província de 26/07/2022. Estes places pertanyen a l'Escala d'Administració Especial, Subescala Servicis Especials, Classe Policia Local i els seus Auxiliars, enquadrades en l'Escala Bàsica, Grup C1, de conformitat amb l'article 76 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
De les TRES places, DOS s'oferixen pel procediment de torn lliure, mitjançant el sistema d'oposició, i UNA per torn de mobilitat, mitjançant concurs de mèrits.
2 Documentació a aportar
- Sol·licitud on ha de constar que es reunixen tots i cadascun dels requisits exigits en les bases de la convocatòria, referits a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies, i s'indicaran, d'entre els següents, almenys dos mitjans pels quals desitge rebre els avisos: telemàticament, telèfon mòbil, telèfon fix, correu electrònic o missatge de mòbil-SMS.
- DNI
- Titulació exigida
- Permisos de conducció de les classes B i A2, regulats en el Reglament General de Conductors (Reial decret 818/2009, de 8 de maig).
- Justificant de l'abonament de la taxa corresponent corresponent (GRUP C, Subgrup C1 30 €) o, si és el cas, documentació acreditativa de tindre dret a reducció del 80% conforme a la modificació de l'ordenança reguladora de la taxa per la prestació de servici de drets d'examen publicada en el BOP núm. 34, de 16/02/2024. Esta reducció no s'aplicarà a la quantia de la taxa de la prova psicotècnica aptitudinal i actitudinal i del reconeixement mèdic).
- Certificat Mèdic, conforme model de l'Annex VIII del Decret 179/2021 de 5 de novembre del Consell d'establiment de les bases i criteris generals per a la selecció, promoció i mobilitat en els Cossos de Policia Local de la Comunitat Valenciana, en el qual se certifique que NO patix malaltia ni defecte físic que li impedisca el normal acompliment de les funcions, conforme als quadres d'exclusions mèdiques establides en l'Annex II de la referida norma.
- Certificació, si és el cas, que acredite la realització de proves físiques i psicotècniques convocades per l'IVASPE, conforme a la Disposició Addicional Tercera del Decret 179/2021 de 5 de novembre, del Consell, d'establiment de les bases i criteris generals per a la selecció, promoció i mobilitat en els cossos de policia local de la Comunitat Valenciana.
3 Normativa
La present convocatòria es regirà, a més de per el que es preveu en les bases, per la següent normativa:
- Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
- Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana.
- Reial decret legislatiu, 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local.
- Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'establixen les regles bàsiques i els programes mínims al fet que ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris d'Administració Local.
- Llei 4/2021, de 16 d'abril, de Generalitat, de Funció Pública Valenciana.
- Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.
- Decret 179/2021, de 5 de novembre, del Consell, d'establiment de les bases i criteris generals per a la selecció, promoció i mobilitat en els cossos de la policia local de la Comunitat Valenciana.
- Altres disposicions normatives que resulten aplicables a la matèria i/o aquelles que substituïsquen o desenvolupen les normes anteriorment citades.
4 Resolució.
Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan competent dictarà Resolució declarant aprovada la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Mislata https://mislata.sedipualba.es, concedint-se un termini de 10 dies hàbils per a per a esmenar els defectes que hagen motivat l'exclusió o per a realitzar les al·legacions que es consideren oportunes.
5 Forma de presentació.
Les sol·licituds es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament o en la forma que determina l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Les instàncies es dirigiran a l'atenció de l'Alcaldia-Presidència, en instància-model que estarà disponible com a tràmit en la seu electrònica municipal https://mislata.sedipualba.es i s'haurà de disposar de certificat digital.
El termini per a presentar sol·licituds per a participar en el procés serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat.
6. Taxa
La taxa a abonar, de conformitat amb la modificació de l'ordenança reguladora de la taxa per la prestació de servici de drets d'examen publicada en el BOP núm. 34, de 16/02/2024 és: Grup C, Subgrup C1 30 €; prova psicotècnica 80 €; reconeixement mèdic 70 €.
En el cas de la prova psicotècnica i del reconeixement mèdic, l'obligació de pagament es produirà quan s'haja d'accedir a estes, havent d'acreditar l'abonament de l'autoliquidació corresponent per a continuar el procés selectiu.