La Junta de Govern és l'òrgan que, presidit per l'Alcalde, col·labora amb aquest de manera col·legiada en la funció de direcció política. Té les atribucions que l'alcalde o un altre òrgan municipal li delegue o li atribuïsquen les lleis. La Junta de Govern celebra sessió ordinària setmanalment: dilluns, a les 09.30 h.
Composició de la Junta de Govern Local
L'Alcalde assumeix la presidència de la Junta de Govern Local i nomena els altres membres d'aquesta. El decret d'alcaldia 2541/2023 estableix la composició de la Junta de Govern Local:
D. Carlos Fernández Bielsa (Alcalde-President)
Dª. Mª. Luisa Martínez Mora
Dª. Josefa Luján Martínez
D. Joaquín Moreno Porcal
D. Antonio Arenas Almenar
Dª. Mercedes Caballero Carrasco
D. Alfredo Catalá Martínez
D. Alejandro Gómez Vendrell
Competències de la Junta de Govern:
- Les que delegue el Ple o l'alcalde. En la Resolució 2628/2023 de 30 de juny, l'alcalde delega les següents atribucions:
A. En matèria d'Urbanisme:
L'atorgament de llicències d'obres majors.
L'atorgament de llicències d'obres subjectes a la legislació d'espectacles públics i activitats recreatives o a la d'activitats qualificades.
L'autorització de la instal·lació de Quioscos en la via pública o en terrenys d'ús públic.
B. En matèria d'Obres:
Plans provincials d'inversions públiques.
C. En matèria de Personal:
El nomenament dels funcionaris de carrera de la Corporació, excepte aquells el nomenament dels quals corresponga a una altra Administració, previ el corresponent procediment de selecció.
El nomenament de funcionaris interins, previ el procediment de selecció establit, quedant excloses les pròrrogues.
La contractació de personal laboral fix, previ el corresponent procediment de selecció.
D. En matèria de Patrimoni:
Responsabilitat patrimonial de l'Administració.
La cessió en precari de la utilització de béns municipals quan no siga competència del Ple.
E. Altres matèries:
L'aprovació de plans de trànsit.
La gestió del Mercat Municipal.
L'aprovació del Pla Estratègic de Subvencions dels Plans Normatius i d'altres Plans Municipals que no siguen competència del ple.
Es ratifica i manté amb tot el seu contingut la delegació de les competències en la junta de Govern Local com a òrgan de contractació en l'expedient relatiu al contracte consistent en l'execució de l'obra denominada Rehabilitació integral de la Casa Consistorial de Mislata. Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Finançat per la Unió Europea. Next GenerationEU, realitzada mitjançant Resolució de l'Alcaldia 1318/2023, de 30 de març. Aquesta delegació inclou la competència per a l'aprovació de certificacions d'obra així com les atribucions pressupostàries relatives a l'aprovació de la despesa, el reconeixement de l'obligació i l'ordenació del pagament.
Les delegacions assenyalades en els apartats anteriors seran efectives a partir del dia de la constitució de la Junta de Govern Local.