1. Objecte del procediment:
L'objecte de la present convocatòria, selecció d'alumnat de Taller d'ocupació 2023 en règim de concurrència competitiva, és millorar l'ocupabilitat i la inclusió social de persones en risc d'exclusió social i inserir o reinserir en el mercat laboral a persones de col·lectius vulnerables.
2. Requisits
- 1) Pertànyer a qualsevol dels Estats signants del Tractat de la Unió Europea i de l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu, amb coneixements suficients de la llengua castellana. En cas de ser persona estrangera no pertanyent a cap dels Estats signants del Tractat de la Unió Europea, s'hauran de tindre coneixements de la llengua castellana i permís de treball per a l'ocupació corresponent amb una duració mínima igual o superior a la del projecte.
- 2) Complir els requisits exigits a les persones destinatàries per l'Ordre 6/2020, modificada per Ordre 7/2021, i per les Resolucions de 28 de desembre de 2022, de la Direcció General de LABORA-Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aproven les convocatòries dels programes mixt d'ocupació-formació Tallers d'Ocupació i Tallers d'Ocupació per a dones, amb càrrec a l'exercici pressupostari 2023:
- a) Tindre 18 anys o més.
- b) Estar inscrites en LABORA com a demandant d'ocupació bé sent persones desocupades no ocupades o persones ocupades registrades en millora d'ocupació.
- c) Complir els requisits establits en la normativa d'aplicació per a formalitzar un contracte per a la formació, regulat en l'art. 11.*2del RD Legislatiu 2/2015 de l'Estatut dels Treballadors, modificat pel RD Llei 32/2021 de la Reforma laboral, així com en el paràgraf 2n de la Disposició Addicional 9a del Text refós de la Llei d'Ocupació, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre.
- d) Si és el cas, acreditar la formació específica prèvia que exigisca l'especialitat a la qual s'opta. En tractar-se de formació certificable l'alumnat haurà de complir els requisits i criteris d'accés establits en els articles 75 i 76 del Reial decret 659/2023, de 18 de juliol, pel qual es desenvolupa l'ordenació del Sistema de Formació Professional, l'Ordre *ESS/1897/2013, de 10 d'octubre que desenvolupa el Reial decret 34/2008 de 18 de gener, en el que no s'opose a l'anterior, i en el Reial decret pel qual s'estableix el corresponent certificat de professionalitat.
- 3) Presentar declaració responsable de no haver abandonat un programa mixt d'ocupació-formació, abans de la finalització d'este, per a iniciar un altre programa mixt d'ocupació-formació en el mateix exercici, amb referència a programes finançats amb càrrec als pressupostos dels anys 2020, 2021 i 2022. Les persones candidates que no complisquen esta condició no podran participar en el procés de selecció.
Les condicions relacionades hauran de mantindre's en la data de la incorporació al projecte.
3. Documentació que cal aportar:
Obligatòria:
- Titulació acadèmica.
- Declaració responsable de no haver abandonat un programa mixt d'ocupació-formació, abans de la finalització del mateix.
- Declaració responsable de participació en programes mixtos.
Documentació (si escau):
- Informe de situació o risc d'exclusió social de Serveis Socials.
- Titularitat com a beneficiària de Renda valenciana d'Inclusió.
- Resolució del Registre Civil per la qual es resol la petició de canvi de nom i sexe registrals, o de la documentació administrativa expedida per la Generalitat Valenciana d'acord amb la identitat de gènere manifestada.
- Resolució judicial o acreditació de l'òrgan competent sobre víctima de violència de gènere/domèstica
Només si s'oposa a la consulta de dades, haurà de presentar la següent documentació, a més de la indicada anteriorment:
- Informe de la vida laboral de la Seguretat Social.
- Famílies monoparental: carnet individual o títol vigent d'aquesta circumstància, expedit per l'òrgan competent de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.
- Certificat de discapacitat igual o superior al 33%.
4. Forma i termini de presentació:
Les sol·licituds es presentaran per via telemàtica, mitjançant la signatura electrònica del sol·licitant o de la persona que la represente. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata, https://www.mislata.es/administracio/oficina-virtual, en el tràmit habilitat a aquest efecte.
En el cas que la presentació de la sol·licitud i documents, fora de manera presencial, haurà de ser amb cita prèvia, en el Registre de les oficines de l'ADL d'este Ajuntament, situades en C/ Antonio Aparisi núm. 4-6 de Mislata.
El termini de presentació de sol·licituds serà del 14/11/2023 al 20/11/2023, tots dos inclusivament. La presentació de la sol·licitud fora del termini establit o la no utilització del procediment normalitzat d'ús obligatori, seran causes de no admissió.
5. Normativa:
- Llei General de subvencions, llei 38/2003, de 17 de novembre.
- RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la LGS.
- Pla estratègic de subvencions Ajuntament de Mislata.
- BEP Ajuntament de Mislata.
- Instrucció del Director General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a la selecció de l'alumnat/treballador participant en projectes de TALLERS D'OCUPACIÓ i TALLERS D'OCUPACIÓ PER A DONES.