1. Objecte del procediment:
L'objecte de la present convocatòria, en règim de concurrència competitiva, és millorar l'ocupabilitat i la inclusió social de persones en risc d'exclusió social i inserir o reinserir en el mercat laboral a persones de col·lectius vulnerables.
2. Requisits
- a) Estar empadronat a Mislata, abans del 01/02/2021
- b) Tindre compliments 16 anys i no haver aconseguit l'edat de jubilació de 65 anys..
- c) Tindre la nacionalitat espanyola o document vàlid per a treballar a Espanya.
- d) Estar desocupat i inscrit en l'oficina LABORA.
- e) Posseir la capacitat funcional i intel·lectual per a l'acompliment de les tasques.
- f) No haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions similars a exercir com a personal laboral. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.
3.Forma i termini de presentació:
Les sol·licituds d'ajudes es presentaran per via telemàtica, mitjançant la signatura electrònica del sol·licitant o de la persona que la represente. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata, https://www.mislata.es/es/administracion/oficina-virtual, en el tràmit habilitat a aquest efecte.
En el cas que la presentació de la sol·licitud i documents, fora de manera presencial, haurà de ser amb cita prèvia, en el Registre auxiliar de l'ADL d'aquest Ajuntament, situades en C/ Antonio Aparisi núm. 4-6 de Mislata.
El termini de presentació de sol·licituds serà de QUINZE DIES NATURALS, a comptar des de l'endemà al de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província. La presentació de la sol·licitud fora del termini establit o la no utilització del procediment normalitzat d'ús obligatori, seran causes de no admissió.
4. Documentació que cal aportar:
Acreditació de la situació soci-familiar:
- Certificat actual de situació laboral del sol·licitant i de cadascun dels membres unitat familiar majors de 16 anys (LABORA)
- Informe de vida laboral del sol·licitant i de cadascun dels membres unitat familiar majors de 16 anys (Seguretat Social)
- Sol·licitant: només si ha sigut contractat i donat d'alta en la Seguretat Social, per període equivalent a 15 dies de jornada a l'any, del 01/02/2021 al 31/01/2022 o des del 01/02/2022 fins a l'actualitat: Certificat de períodes d'inscripció del LABORA.
- ANNEX 1. Si s'oposa a la consulta i accés a dades personals, haurà d'emplenar les dades del sol·licitant i membres de la unitat familiar, signant i assenyalant cadascun la casella “M'opose”, a més d'aportar els documents al costat d'aquesta sol·licitud i justificar motivadament la seua oposició.
- Declaració de la renda any 2021 o certificat tributari 2021 de la AEAT
- Certificat negatiu de la AEAT, si no ha presentat declaració de la Renda 2021, tant del sol·licitant com de cadascun dels membres de la unitat familiar majors de 16 anys.
- Famílies monoparentals: carnet individual o títol vigent d'aquesta circumstància, ex-demanat per l'òrgan competent de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.
- Família nombrosa: carnet individual o títol de família nombrosa en vigor, expedit per la corresponent Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.
- Certificat de discapacitat igual o superior al 33%, de la persona sol·licitant i/o membres de la unitat familiar, amb diversitat funcional/ dependència.
SI AUTORITZA la consulta de dades, només haurà de presentar la següent documentació,
- ANNEX 1. Autorització per a recaptar dades tributàries i laborals del sol·licitant i membres de la unitat familiar majors de 16 anys.
- ANNEX 2. Autorització per a recaptar dades dels membres de la unitat familiar menors de 16 anys.
- Lliure/s de família on consten tots els integrants de la unitat familiar o certificat del registre civil.
- Resolució judicial o acreditació de l'òrgan competent sobre víctima de violència de gènere/domèstica.
- En cas de separació o divorci amb custòdia compartida: fotocòpia de sentència, conveni regulador o mesures provisionals.
5. Normativa:
- Llei General de subvencions, llei 38/2003, de 17 de novembre.
- RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la LGS
- Pla estratègic de subvencions Ajuntament de Mislata.
- BEP Ajuntament de Mislata.
- Bases específiques de la convocatòria.