1. L'objecte del procediment:
Concessió d'Ajudes per a naixement, acolliment o adopció 2024.
2. Documentació que cal aportar:
- Estrangers/as: NIE, Permís de Residència i/o treball, Passaport, cèdula d'inscripció, asil, etc. de tots els membres de la unitat de convivència.
- Llibre de Família o certificats de matrimoni i/o naixement fills/as, o alta en el registre de parelles de fet.
- Resolució de l'Administració concedint l'acolliment familiar o adopció del/la menor.
- Justificants d'ingressos de tots els membres de la família majors de 16 anys, amb els quals convisca segons la seua situació:
- Si treballen per compte d'altri: contracte de treball i l'última nòmina.
- Si treballen per compte propi (autònoms/as):
- Model 130 (Estimació Directa): últims quatre models trimestrals anteriors a la sol·licitud, llevat que l'alta en el Règim General d'Autònoms (RETA) s'haja produït dins de l'exercici fiscal en el qual es presenta la sol·licitud de la present subvenció, i en aquest cas s'aportaran aquells dels quals es dispose.
- O Model 131 (Estimació Objectiva): model trimestral immediatament anterior a la data de la sol·licitud de la present subvenció.
- Si estudien i són majors de 16 anys: justificant d'estar cursant estudis.
- Justificant de sol·licitud de qualsevol prestació a les quals poguera tindre dret qualsevol membre de la unitat familiar/convivència (Ingrés Mínim Vital, Renda Valenciana d'Inclusió…) i qualsevol altre recurs o servici que puga afavorir la cobertura de les situacions de necessitat existents.
- Ingrés Mínim Vital, a través de:
- Web seguretat social: sede.seg-social.gob.es-seu-ciutadans-família
- Oficina INSS de la seua zona: C/ Pelayo, 47 de València.
- Renta Valenciana de Inclusión: tramitada en Servicios Sociales de Mislata.
- Ingrés Mínim Vital, a través de:
- Sentència de separació/divorcie i del conveni regulador, en el seu cas. Si està en tràmits, justificant d'aquest.
- Justificant de la manutenció d'enguany i, en el seu cas, la denúncia de no passar-li manutenció.
- Justificant de la pensió compensatòria, en el seu cas.
- Fitxa de manteniment de tercers de la persona sol·licitant (model TES.026: https://www.mislata.es/es/administracion/oficina-virtual/tesoreria). La persona titular del compte bancari haurà de ser la persona sol·licitant, la qual haurà de disposar de DNI/NIE.
- Qualsevol altre document que acredite les seues actuals circumstàncies (identificatives, laborals, …).
- Autorització consulta interactiva de documentació dels membres que formen part de la unitat familiar o de convivència majors de 16 anys, degudament emplenada i signada. (Model SOC.107)
- En cas de no presentar la sol·licitud la persona sol·licitant, el/la representant haurà d'aportar l'autorització corresponent signada per ambdues, adjuntant la còpia del DNI/NIE de la persona que autoritza i el DNI/NIE/Passaport original de la persona autoritzada. (Model SOC.108)
S'haurà d'aportar igualment la següent documentació EN CAS DE NO AUTORITZAR la seua consulta per part d'aquest Ajuntament:
- DNI de tots els membres de la unitat de convivència.
- Certificat positiu o negatiu de pensions de l'any actual (CAISS: C/ Pelayo núm. 47 de València). (Cita prèvia: 901106570// www.seg-social.es).
- Certificat de la vida laboral de la TGSS. (C/ Verge del Cap núm. 22 de València. Sol·licitar a través d'Internet: www.seg-social.es o per Telèfon 901 50 20 50 ).
- Si es troben en situació de desocupació: (Oficines de l'Av. del Cid núm. 138, de València).
- Certificat del LABORA on conste la seua situació laboral. www.labora.gva.es/es
- Certificat del SEPE on esmente si percep prestació i/o subsidi, quantia mensual i període reconegut (Telèfon 96 308 55 98 i 901 11 99 99). www.sepe.es
- Totes les fulles de l'última Declaració de la Renda o certificat negatiu de la persona sol·licitant i de les persones majors de 16 anys amb les quals conviu. Cita prèvia: Tlf. 901 200 351 i 912 901 340 / www.agenciatributaria.es
3. Normativa:
- Llei General de subvencions, llei 38/2003, de 17 de novembre.
- Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de Serveis Socials Inclusius de la Comunitat Valenciana.
- Ordenança General de Subvencions per acord Plenari de 26 de maig de 2016 publicat en el BOP de 21 de juliol de 2016 núm. 140.
4. Resolució:
El termini màxim per a resoldre i notificar les resolucions serà de quatre mesos des de la data de Registre d'Entrada.
5. Silenci administratiu:
Article 25.5 de la LGS “El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legítima a els/les interessats/as per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció”.
6. Forma de presentació:
PRESENCIALMENT-PRÈVIA CITA: Les sol·licituds acompanyades de la documentació preceptiva es presentaran:
- Registre Centre Municipal de Serveis Socials “Sant Francesc” (Camí Vell de Xirivella, 30 cantonada C/ Sant Francesc d'Assís, 13).
- Registre General d'Entrada de l'Ajuntament de Mislata
També, podran presentar-se en qualsevol registre o oficines determinades en l'article 16 de la Llei 39/2015, 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquests casos hauran de comunicar-se.
TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA: (Amb certificat digital, Cl@ve PIN o compte de correu electrònic, en els dos últims casos, haurà de signar en el Registre municipal amb posterioritat en un terme màxim de 10 dies naturals): Per a la presentació de les sol·licituds, i en compliment de l'article 14 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les persones físiques podran triar en tot moment la presentació de les sol·licituds per mitjans electrònics o no. En tot cas, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu:
- Les persones jurídiques.
- Les entitats sense personalitat jurídica.
- Els qui exercisquen una activitat professional per a la qual es requerisca col·legiació obligatòria.
- Els qui representen a un interessat que estiga obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata, https://mislata.sedipualba.es/
7. Requisits:
- Estar empadronats/as i tindre la residència efectiva en el municipi com a mínim un any ininterromput i immediatament anterior a la sol·licitud els/as progenitors/as, tutors/as, acollidors/as o adoptants del/la menor. Hauran d'estar empadronats/as en el domicili que resideix (almenys un d'ells/as). Es podran valorar situacions especials per criteri tècnic.
- El /la xiquet/a nounat/a haurà d'estar empadronat en el municipi des de la mateixa data del seu naixement. El/la xiquet/a haurà de seguir empadronat/a durant l'any present.
- Les famílies que es trobaren en la situació descrita en l'objecte de la convocatòria, però el naixement, acolliment o adopció succeïra a partir del mes de novembre de 2024 i aquelles que no sol·licitaren l'ajuda abans del tancament de la convocatòria per no tindre inscrit al menor en el Registre Civil podran acollir-se a la convocatòria de 2025.
Podran fer sol·licitud en la present convocatòria les famílies que es trobaren en la situació descrita en l'objecte, però el fet haguera succeït el mes d'octubre de 2023. - Que els ingressos bruts anuals totals de la unitat familiar no supere el límit d'ingressos establit: 41.999,00 €. Es descomptarà dels ingressos, l'import de la quantia que la persona sol·licitant passe per a la manutenció alimentària del seu/s fills/as i/o, de la pensió compensatòria.
8. Terminis:
Des del dia hàbil següent a la publicació de l'extracte de la convocatòria i fins al 15 d'octubre de 2024.
9. Import de l'ajuda:
- 250€ per a les famílies amb ingressos inferiors a 5 vegades el IPREM anual 14 pagues i superiors a 1 vegada el IPREM anual 14 pagues (fins a 41.999,00 €).
- 350€ per a les famílies amb ingressos inferiors a 1 vegada el IPREM anual 14 pagues (fins a 8.399,00 €).
10. Termini i mètode de pagament:
- a) El mètode de pagament serà a través de targeta bancària (targeta regale) que serà entregada per part de l'Ajuntament una vegada valorada favorablement la sol·licitud.
- b) L'ús de la targeta només podrà realitzar-se en els comerços locals adherits al programa i no permetrà la retirada d'efectiu.
- c) El termini per a recollir la targeta concedida serà de tres mesos des del repartiment oficial d'aquestes. En el cas de no recollir-la en aquest termini perdrà el dret a la targeta.
- d) El termini d'utilització de les targetes serà fins al 31 d'Octubre de 2025.
- e) L'Ajuntament de Mislata no es responsabilitzarà de la deterioració, pèrdua o extraviament de la targeta.