1. L'objecte del procediment:
Concessió d'Ajudes per a naixement, acolliment o adopció 2023.
2. Documentació que cal aportar:
- Estrangers/as: NIE, Permís de Residència i/o treball, Passaport, cèdula d'inscripció, asil, etc. de tots els membres de la unitat de convivència.
- Llibre de Família o certificats de matrimoni i/o naixement fills/as, o alta en el registre de parelles de fet.
- Resolució de l'Administració concedint l'acolliment familiar o adopció del/la menor.
- Justificants d'ingressos de tots els membres de la família majors de 16 anys, amb els quals convisca segons la seua situació:
- Si treballen per compte d'altri: contracte de treball i l'última nòmina.
- Si treballen per compte propi (autònoms/as):
- Model 130 (Estimació Directa): últims quatre models trimestrals anteriors a la sol·licitud, llevat que l'alta en el Règim General d'Autònoms (RETA) s'haja produït dins de l'exercici fiscal en el qual es presenta la sol·licitud de la present subvenció, i en aquest cas s'aportaran aquells dels quals es dispose.
- O Model 131 (Estimació Objectiva): model trimestral immediatament anterior a la data de la sol·licitud de la present subvenció.
- Si estudien i són majors de 16 anys: justificant d'estar cursant estudis.
- Justificant de sol·licitud de l'Ingrés Mínim Vital, a través de:
- Web seguretat social: sede.seg-social.gob.es-seu-ciutadans-família
- Oficina INSS de la seua zona: C/ Pelayo, 47 de València.
- Sentència de separació/divorcie i del conveni regulador, en el seu cas. Si està en tràmits, justificant d'aquest.
- Justificant de la manutenció d'enguany i, en el seu cas, la denúncia de no passar-li manutenció.
- Justificant de la pensió compensatòria, en el seu cas.
- Fitxa de manteniment de tercers de la persona sol·licitant (model TES.026: https://www.mislata.es/es/administracion/oficina-virtual/tesoreria). La persona titular del compte bancari haurà de ser la persona sol·licitant, la qual haurà de disposar de DNI/NIE.
- Qualsevol altre document que acredite les seues actuals circumstàncies (identificatives, laborals, …).
- Autorització consulta interactiva de documentació dels membres que formen part de la unitat familiar o de convivència majors de 16 anys, degudament emplenada i signada. (Model SOC.107)
- En cas de no presentar la sol·licitud la persona sol·licitant, el/la representant haurà d'aportar l'autorització corresponent signada per ambdues, adjuntant la còpia del DNI/NIE de la persona que autoritza i el DNI/NIE/Passaport original de la persona autoritzada. (Model SOC.108)
S'haurà d'aportar igualment la següent documentació EN CAS DE NO AUTORITZAR la seua consulta per part d'aquest Ajuntament:
- DNI de tots els membres de la unitat de convivència.
- Certificat positiu o negatiu de pensions de l'any actual (CAISS: C/ Pelayo núm. 47 de València). (Cita prèvia: 901106570// www.seg-social.es).
- Certificat de la vida laboral de la TGSS. (C/ Verge del Cap núm. 22 de València. Sol·licitar a través d'Internet: www.seg-social.es o per Telèfon 901 50 20 50 ).
- Si es troben en situació de desocupació: (Oficines de l'Av. del Cid núm. 138, de València).
- Certificat del LABORA on conste la seua situació laboral. www.labora.gva.es/es
- Certificat del SEPE on esmente si percep prestació i/o subsidi, quantia mensual i període reconegut (Telèfon 96 308 55 98 i 901 11 99 99). www.sepe.es
- Totes les fulles de l'última Declaració de la Renda o certificat negatiu de la persona sol·licitant i de les persones majors de 16 anys amb les quals conviu. Cita prèvia: Tlf. 901 200 351 i 912 901 340 / www.agenciatributaria.es
3. Normativa:
- Llei General de subvencions, llei 38/2003, de 17 de novembre.
- Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de Serveis Socials Inclusius de la Comunitat Valenciana.
- Resolució Núm. 201 de 19/01/2023: Decrete aprovació bases ajudes naixement acolliment i adopció per a l'exercici 2023.
4. Resolució:
El termini màxim per a resoldre i notificar les resolucions serà de quatre mesos des de la data de Registre d'Entrada.
5. Silenci administratiu:
Article 25.5 de la LGS “El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legítima a els/les interessats/as per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció”.
6. Forma de presentació:
PRESENCIALMENT-PRÈVIA CITA: Les sol·licituds acompanyades de la documentació preceptiva es presentaran:
- Registre Centre Municipal de Serveis Socials “Sant Francesc” (Camí Vell de Xirivella, 30 cantonada C/ Sant Francesc d'Assís, 13).
- Registre General d'Entrada de l'Ajuntament de Mislata (Pl. Constitució, 8)
També, podran presentar-se en qualsevol registre o oficines determinades en l'article 16 de la Llei 39/2015, 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquests casos hauran de comunicar-se.
TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA: (Amb certificat digital, Cl@ve PIN o compte de correu electrònic, en els dos últims casos, haurà de signar en el Registre municipal amb posterioritat en un terme màxim de 10 dies naturals): Per a la presentació de les sol·licituds, i en compliment de l'article 14 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les persones físiques podran triar en tot moment la presentació de les sol·licituds per mitjans electrònics o no. En tot cas, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu:
- Les persones jurídiques.
- Les entitats sense personalitat jurídica.
- Els qui exercisquen una activitat professional per a la qual es requerisca col·legiació obligatòria.
- Els qui representen a un interessat que estiga obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata, https://mislata.sedipualba.es/
7. Requisits:
- Estar empadronats/as i tindre la residència efectiva en el municipi com a mínim un any ininterromput i immediatament anterior a la sol·licitud els/as progenitors/as, tutors/as, acollidors/as o adoptants del/la menor. Hauran d'estar empadronats/as en el domicili que resideix (almenys un d'ells/as). Es podran valorar situacions especials per criteri tècnic.
- El /la xiquet/a nounat/a haurà d'estar empadronat en el municipi des de la mateixa data del seu naixement. El/la xiquet/a haurà de seguir empadronat/a durant l'any present.
- Les famílies que es trobaren en la situació descrita en l'objecte de la convocatòria, però el naixement, acolliment o adopció succeïra a partir del mes de novembre de 2022 i aquelles que no sol·licitaren l'ajuda abans del tancament de la convocatòria per no tindre inscrit al menor en el Registre Civil podran acollir-se a la convocatòria de 2023. També podran sol·licitar en aquesta convocatòria les famílies que es trobaren en la situació descrita en l'objecte, però el fet haguera succeït el mes d'octubre de 2021.
- Que els ingressos bruts anuals totals de la unitat familiar no supere el límit d'ingressos establit: 41.999,00 €. Es descomptarà dels ingressos, l'import de la quantia que la persona sol·licitant passe per a la manutenció alimentària del seu/s fills/as i/o, de la pensió compensatòria.
8. Terminis:
Des del dia hàbil següent a la publicació de l'extracte de la convocatòria i fins al 31 d'octubre de 2023.
9. Import de l'ajuda:
- 250€ per a les famílies amb ingressos inferiors a 5 vegades el IPREM anual 14 pagues i superiors a 1 vegada el IPREM anual 14 pagues (fins a 41.999,00 €).
- 350€ per a les famílies amb ingressos inferiors a 1 vegada el IPREM anual 14 pagues (fins a 8.399,00 €).
10. Termini i mètode de pagament:
- a) El mètode de pagament serà a través de targeta bancària (targeta regale) que serà entregada per part de l'Ajuntament una vegada valorada favorablement la sol·licitud.
- b) L'ús de la targeta només podrà realitzar-se en els comerços locals adherits al programa i no permetrà la retirada d'efectiu.
- c) El termini per a recollir la targeta concedida serà de tres mesos des del repartiment oficial d'aquestes. En el cas de no recollir-la en aquest termini perdrà el dret a la targeta.
- d) El termini d'utilització de les targetes serà fins al 31 d'Octubre de 2024.
- e) L'Ajuntament de Mislata no es responsabilitzarà de la deterioració, pèrdua o extraviament de la targeta.