1. L'objecte del procediment:
Procediment pel qual l'interessat presenta a l'Ajuntament, mitjançant una declaració responsable sense projecte, obres que per les seues característiques no estiguen incloses en el règim de Llicència, segons el que s'estableix en Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, d'aprovació del text refós de la Llei d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge, de la Comunitat Valenciana LOTUP.
Serà aplicable este tràmit de declaració responsable per a les obres de modificació o reforma que afecten l'estructura, sense suposar substitució o reposició d'elements estructurals principals, o a l'aspecte exterior o interior de les construccions, els edificis i les instal·lacions que no estiguen subjectes a l'article 232 de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge, de la Comunitat Valenciana LOTUP. Així com les obres de mera reforma que no suposen substitució o reposició d'elements estructurals principals de l'edifici i les obres de manteniment de l'immoble que no requerisquen col·locació de bastimentada en via pública.
La persona que realitza la declaració, sota la seua responsabilitat, podrà realitzar les obres de reforma o rehabilitació d'immobles existents d'acord amb el que es preveu en la legislació urbanística i en matèria d'ordenació i qualitat de l'edificació.
Serà aplicable este tràmit quan es pretenga realitzar obres d'escassa entitat en la distribució d'espais interiors que no modifiquen substancialment la distribució inicial (unió de dues estades, desplaçament de barandat o similar), reforma de banys i cuines, substitució de revestiments, etc… sense afectar estructura, façanes ni elements patrimonialment protegits.
Serà aplicable este tràmit quan es pretenga executar instal·lacions destinades a l'aprofitament d'energia solar (panells fotovoltaics, etc..), de menys de 10 Kw i fora de l'àmbit del Barri de La Moreria, en habitatges unifamiliars o en habitatges plurifamiliars quan la instal·lació es considere un element comú que pertanga en proindivís a la comunitat de propietaris, i segons les condicions establides en l'article 9.4 de les ordenances urbanístiques del Pla General d'Ordenació Urbana de Mislata. (Pla àmbit Moreria)
Este tràmit NO és aplicable als següents tipus d'obra:
- Obres de reforma o habilitació en locals on es desenvolupe o es preveja desenvolupar una activitat, que suposen una modificació substancial de la distribució inicial. (Tràmit DRCP).
- Obres de reforma integral d'habitatge, que suposen una modificació substancial de la distribució inicial. (Tràmit DRCP)
- Obres de manteniment de l'edificació que requerisquen col·locació de bastimentada o qualsevol altre mitjà auxiliar en via pública. (Tràmit Llicència Manteniment Edificació)
- Obres d'habilitació d'habitatges o locals amb canvi d'ús. (Tràmit Llicència obra major)
- Actuacions d'intervenció sobre edificis situats a l'entorn de protecció del Barri de La Moreria. (Tràmit Llicència urbanística) (Pla àmbit Moreria)
- Es tramitaran per llicència urbanística aquelles intervencions en l'àmbit de protecció del Barri de La Moreria que suposen remoció de terres (canalitzacions enterrades, fonamentacions, etc…) i aquelles que modifiquen l'aspecte exterior de l'immoble o afecten elements de la distribució interior que posseïsquen algun tipus d'interés patrimonial.
- Instal·lacions destinades a l'aprofitament d'energia solar (panells fotovoltaics, etc.) de potència superior a 10kW. (Tràmit DRCP)
- Instal·lacions destinades a l'aprofitament d'energia solar (panells fotovoltaics, etc.) en edificis situats en l'àmbit del Barri de La Moreria. (Tràmit Llicència Urbanística). El Servei de Patrimoni de la Conselleria de Cultura, estableix les següents condicions per a la ubicació de panells solars en entorns amb alguna mena de protecció:
- Els panells solars hauran d'estar sempre ocults des de la via pública, preferentment en patis o terrasses interiors.
- Les canalitzacions i altres elements auxiliars hauran d'estar sempre ocults.
- Es prohibeix qualsevol cablejat per façanes.
- Si els panells solars es col·loquen en cobertes inclinades, ho faran sempre coplanaris a la mateixa i intentant que sobreisquen del pla de coberta el mínim possible. No es col·locaran en el faldó que dona a la via pública.
- S'hauran de situar fora de l'edificació principal, cap a l'interior de la poma, garantint-se el nul o mínim impacte visual des del *BIC (o des de qualsevol punt singular del municipi, en cas de tractar-se de municipi amb forts desnivells també es tindrà en consideració).
2. Requisits:
- Ser interessat en el procediment.
- Acreditar les circumstàncies a les quals es refereix la sol·licitud.
3. Documentació que cal aportar:
Documentació General.
- Declaració responsable del promotor/a de les obres per a l'execució i inici de les obres.
- DNI-NIE-CIF del declarant i, si és el cas, del representant amb el document ORIGINAL que acredite la representació (serà necessària còpia del document notarial pertinent quan es tracte de persones jurídiques).
- Memòria descriptiva de les obres a realitzar (opcional DRSP1.Obres de reforma d'escassa entitat).
- Mesuraments i pressupost desglossat de les obres (excepte quan es presente es presente memòria tècnica que ho incloga).
- Quadre justificatiu del càlcul de la base imposable del ICIO, per a obres de l'Annex 1 de l'ordenança 2021 del ICIO i llicència urbanística. (Quadre Justificatiu).
- En cas que les obres de reforma afecten la totalitat de les habitatge o local (reformes integrals), s'aportarà el document justificatiu del càlcul de la base imposable del ICIO, per a obres de l'Annex 3 de l'ordenança 2021 del ICIO i llicència urbanística. (Model Document Justificatiu)
- Autoliquidació de la taxa i impost corresponent.
- Justificant de l'ingrés previ de pagament de la taxa i impost corresponent.
- Declaració censal d'alta en l'IAE del constructor
Documentació específica complementària a aportar segons el tipus d'obra.
- a) Obres de reforma o habilitació d'escassa entitat que afecten la distribució interior en locals on es desenvolupe o es preveja desenvolupar una activitat (que no impliquen canvi d'ús).
- Memòria descriptiva i constructiva de l'obra a realitzar, subscrita per tècnic competent, que incloga els següents aspectes:
- Mesuraments i pressupost desglossat de les obres.
Pla de situació. - Plans de planta, alçat i secció i instal·lacions, de l'estat actual i del reformat.
- Certificat que acredite el compliment de les normes urbanístiques del PGOU, del Codi Tècnic de l'Edificació, (amb especial atenció al compliment del DBSUA9) i de la resta de normativa d'aplicació, amb expressió que l'obra no menyscaba la seguretat de l'immoble ni modifica les condicions en les quals es va autoritzar l'activitat.
- Mesuraments i pressupost desglossat de les obres.
- Memòria descriptiva i constructiva de l'obra a realitzar, subscrita per tècnic competent, que incloga els següents aspectes:
- b) Obres d'escassa entitat que afecten la distribució d'espais interiors en habitatges.
- Memòria descriptiva i constructiva de l'obra a realitzar, subscrita per tècnic competent, que incloga els següents aspectes:
- Mesuraments i pressupost desglossat de les obres.
Pla de situació. - Plans de planta, alçat i secció i instal·lacions, de l'estat actual i del reformat.
- Certificat que acredite el compliment de les normes urbanístiques del PGOU, de les normes d'habitabilitat i disseny, si és el cas, del Codi Tècnic de l'Edificació, (amb especial atenció al compliment del DBSUA9), amb expressió que l'obra no menyscaba la seguretat de l'immoble ni altera les condicions d'habitabilitat de l'habitatge.
- Mesuraments i pressupost desglossat de les obres.
- Memòria descriptiva i constructiva de l'obra a realitzar, subscrita per tècnic competent, que incloga els següents aspectes:
- c) Obres de manteniment en mitgeres, celoberts o façanes interiors que requerisquen col·locació de bastimentada o qualsevol altre mitjà auxiliar i que la seua instal·lació no siga en via pública.
- Informe redactat per tècnic competent, que descriga els elements i configuració del mitjà auxiliar utilitzat (Bastida penjant, bastida tubular, treballs verticals…) i justifique la resistència i estabilitat del mitjà auxiliar per a la configuració triada i incloga la resta de documentació requerida per a la posada fent ús del mitjà auxiliar a utilitzar.
- Nomenament del coordinador de Seguretat i Salut, mitjançant algun dels següents documents:
- Nota per encàrrec.
- Nomenament signat pel promotor.
- Escrit d'assumpció de la direcció d'obra signat pel tècnic.
- d) En el cas de superposició del paviment sobre forjat en edificis (exclosos els paviments lleugers i flotants).
- Certificat de seguretat, signat per tècnic competent, que certifique la resistència del forjat tenint en compte la sobrecàrrega resultant del nou paviment.
- e) En el cas d'intervencions en edificacions en l'àmbit d'actuació del Barri de La Moreria. Només s'admetrà la seua tramitació com a Declaració Responsable quan l'actuació no supose remoció de terres (canalitzacions enterrades, fonamentacions, etc…), modificació de la composició exterior de l'immoble, ni afecció d'elements de la distribució interior que tinguen algun tipus d'interés patrimonial.
- Memòria tècnica, subscrita per tècnic competent, descrivint l'obra i justificant que s'ajusta al que s'estableix en l'article 35.b) de la Llei 4/1998, del Patrimoni Cultural Valencià.
- Pla de situació de l'obra.
- f) En el cas d'instal·lació de panells solars.
- Memòria Tècnica de la Instal·lació de Panells Fotovoltaics que incloga justificació del càlcul d'estabilitat al vent de la instal·lació i la resistència de l'element de la construcció que sustente la mateixa.
- Pla de planta, alçat i secció de la instal·lació assenyalant la seua situació en la coberta de l'edifici.
- Nomenament del coordinador de Seguretat i Salut, mitjançant algun dels següents documents:
- Nota per encàrrec.
- Nomenament signat pel promotor.
- Escrit d'assumpció de la direcció d'obra signat pel tècnic.
- A la conclusió de la instal·lació, Certificat Final de la Instal·lació, signat per tècnic competent, que certifique la seguretat de la instal·lació, la seua estabilitat al vent i la resistència de l'element de la construcció que sustenta la mateixa.
4. Taxes o preus públics:
5. Formes de pagament:
El pagament es realitzarà mitjançant autoliquidació en línia, en els enllaços del apartat 4.
En este mateix enllaç es podrà realitzar el pagament mitjançant targeta bancària.
En cas de realitzar el pagament en efectiu:
- Oficines de les entitats Bancàries següents: Caixa popular Coop. Cdto. Val., BBVA, Banc de Santander, Eurocajarural, Ibercaja, Cajamar, Kutxa Bank, Banc Sabadell, CaixaBank.
- Màquina automàtica situada a la Casa de la Vila d'este municipi.
Les persones físiques podran sol·licitar autoliquidacions assistides generades per esta administració, per a això hauran de demanar cita en l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC), i personar-se en ella perquè es generen les mateixes.
6. Normativa:
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE núm. 236 de data 2 d'octubre de 2015).
- Llei 5/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge, de la Comunitat Valenciana LOTUP.
- Ordenança Fiscal Municipal Reguladora del ICIO.
- Ordenança fiscal reguladora de la taxa per prestació del servei d'expedició de llicències urbanístiques.
- P.G.O.U. de Mislata i normes urbanístiques d'este.
7. Forma de presentació:
Electrònica
En compliment del qual es preveu en l'article 12 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, les sol·licituds s'hauran de presentar per via telemàtica, mitjançant la signatura electrònica pròpia de l'entitat sol·licitant o de la persona que la represente. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata.
- Les persones jurídiques.
- Les entitats sense personalitat jurídica.
- Els qui exercisquen una activitat professional per a la qual es requerisca col·legiació obligatòria.
- Els qui representen a un interessat que estiga obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Presencial
El/la ciutadà/a podrà presentar la seua sol·licitud en les oficines de registre de l'Ajuntament o qualsevol altra de les previstes en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, demanant cita prèvia.
8. Observacions:
No cap l'inici de les obres si no s'ha presentat TOTA la documentació requerida i recollida en la instància. La falta de documentació implicarà la pèrdua d'eficàcia de la declaració i comportarà la impossibilitat de l'inici de les obres.
La inexactitud, falsedat o omissió de dades o manifestacions, així com l'execució d'obres que excedisquen les emparades per la declaració responsable o no s'ajusten a esta, determinarà la invalidesa de la declaració responsable i l'adopció de mesures de protecció i restabliment de la legalitat urbanística.