1. L'objecte del procediment
Té per objecte una vegada conclosa la reforma o habilitació de locals o habitatges, sol·licitar l'oportuna llicència de primera ocupació mitjançant la qual es comprovarà que l'actuació ha sigut executada segons el projecte i condicions en què l'autorització va ser concedida.
2. Formes de pagament
El pagament es realitzarà mitjançant autoliquidació en línia, en el següent enllaç. [Accés a Oficina Virtual Tributària]
En este mateix enllaç es podrà realitzar el pagament mitjançant targeta bancària.
En cas de voler realitzar el pagament en efectiu:
Oficines de les entitats Bancàries següents: Caixa popular Coop. Cdto. Val., BBVA, Banc de Santander, Eurocajarural, Ibercaja, Cajamar, Kutxa Bank, Banc Sabadell, CaixaBank.
Màquina automàtica situada a la Casa de la Vila d'este municipi.
Les persones físiques podran sol·licitar autoliquidacions assistides generades per esta administració, per a això hauran de demanar cita en l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC), i personar-se en ella perquè es generen les mateixes.
3. Documentació que cal aportar
- Autoliquidació realitzada i acreditació del seu pagament (pas anterior).
- Certificat de Final d'Obra subscrit per director d'obra i d'execució i visat pels col·legis professionals corresponents.
- Certificat emés per Direcció Facultativa que acredite que l'obra executada s'ajusta a les condicions de la llicència concedida i a la normativa exigida per a l'ús a què es destina, subscrit pels tècnics directors d'obra i amb el visat dels col·legis professionals corresponents.
- Certificat de la Direcció Facultativa en el qual s'acredite el compliment de les normes d'habitabilitat i disseny vigents (en cas d'habitatges).
- Certificat d'aïllament acústic i mesurament acústic efectuat per una empresa especialitzada (entitat col·laboradora de la G.V. A. en matèria de qualitat ambiental E.C.M.C.A.), de conformitat amb les indicacions establides en la normativa vigent.
- Escriptura on quede reflectit el canvi d'ús.
- Declaració Cadastral model 900D del canvi d'ús, degudament tramitada.
- Projecte Final d'Obra, en suport digital, signat pel tècnic.
- Si és el cas, document autoritzant la representació.
4. Taxes o preus públics
Taxa per atorgament de llicència urbanística.
5. Normativa
- Llei 3/2004, de 30 de juny, d'Ordenació i Foment de la qualitat de l'Edificació.
- Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, del Consell d'aprovació del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge.
- Normes i Ordenances del Pla General d'Ordenació Urbana de Mislata.
- Ordenança municipal reguladora: Taxa per atorgament de llicència urbanística
En línia
Es podrà realitzar la tramitació per la seu electrònica.
Presencial
Es podrà presentar la sol·licitud en les oficines de registre de l'Ajuntament o qualsevol altra de les previstes en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Horari ordinari, 8 a 14 hores, dies hàbils de dilluns a divendres. Els dies hàbils 18 de març i 24 i 31 de desembre, 9 a 13 hores (excepte dissabtes, diumenges o festius).
Horari d'estiu: des de l'1 de juny fins al 30 de setembre, els dos inclosos, l'horari serà de 8 a 13.30 hores, dies hàbils de dilluns a divendres.
Serà necessari demanar cita prèvia.
7. Observacions
El ple de l'Ajuntament de Mislata en la sessió celebrada el 27 de maig de 2021 va adoptar el següent acord:
“2. Acordar que els supòsits contemplats en els articles 214.2 i 214.1.f de la LOTUP continuaran tramitant-se pel procediment previst per a les llicències, excepte la segona ocupació i posteriors d'habitatge que es realitzarà per declaració responsable, havent d'adequar-se, en este sentit, l'ordenança municipal reguladora de les declaracions responsables aprovada en sessió plenària de 26 d'abril de 2012.”