1. Objecte del procediment:
En el Registre Municipal d'Associacions figuren les associacions de veïns i veïnes d'un barri o districte, les de pares i mares d'alumnat, les entitats culturals, esportives, recreatives, juvenils, sindicals, empresarials, professionals i qualssevol altres similars. Aquest registre permet a l'Ajuntament conéixer el nombre d’associacions que hi ha a la localitat, així com els seus objectius i impacte i, d'aquesta manera, dur a terme una correcta política de foment de l'associacionisme.
Per a la inscripció en aquest registre, les associacions s’han d’haver inscrit prèviament en el Registre General d'Associacions i en altres Registres públics.
2. Requisits:
Poden sol·licitar la inscripció totes les associacions i entitats sense ànim de lucre legalment constituïdes, inscrites en els corresponents Registres Públics i amb seu al municipi de Mislata.
3. Documentació a aportar:
- Sol·licitud telemàtica.
- Certificació de número d'inscripció en el Registre d'associacions de la Generalitat Valenciana i en altres Registres Públics.
- Estatuts de l'Associació.
- Relació amb nom i cognoms de les persones que exerceixen càrrecs directius.
- Pressupost de l'any en curs.
- Programa d'activitats de l'any en curs.
- Certificació del domicili social de l'Associació.
- Certificació del nombre de socis/es.
- NIF de l'Associació.
- Document d'identitat del/de la representant de l'Associació.
4. Taxes o preu públic:
No existeix per a aquest procediment.
5. Formes de pagament:
No correspon.
6. Normativa:
- Llei orgànica 1/2002, de 22 de març reguladora del dret d'associació.
- Llei 14/2008, de 18 de novembre de la Generalitat, d'associacions de la Comunitat Valenciana.
- Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals.
7. Resolució:
La resolució la dicta l'Alcaldia-Presidència. En el termini de quinze dies des de la sol·licitud d'inscripció, i llevat que aquest haguera d'interrompre's per la necessitat d'aportar documentació no inclosa inicialment, l'Ajuntament notificarà a l'associació el seu número d'inscripció i a partir d'aquest moment es considerarà d'alta amb caràcter general.
8. Silenci administratiu:
Positiu
9. Forma de presentació:
Electrònica
(Amb certificat digital, Cl@ve PIN o compte de correu electrònic, en els dos últims casos, haurà de signar en el Registre municipal amb posterioritat en un terme màxim de 10 dies naturals): Per a la presentació de les sol·licituds, i en compliment de l'article 14 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les persones físiques podran triar en tot moment la presentació de les sol·licituds per mitjans electrònics o no. En tot cas, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu:
Les persones jurídiques.
- Les entitats sense personalitat jurídica.
- Els qui exercisquen una activitat professional per a la qual es requerisca col·legiació obligatòria.
- Els qui representen a un interessat que estiga obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
- La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata, https://mislata.sedipualba.es/.