1. Objecte del procediment:
Concessió d'Ajudes per a Manutenció per a sufragar despeses destinades a cobrir necessitats bàsiques familiars (alimentació, neteja i neteja personal).
Les persones sol·licitants hauran de complir els següents requisits:
a) Estar empadronades i tindre la residència efectiva en el municipi com a mínim un any ininterromput i immediatament anterior a la sol·licitud. Haurà d'estar empadronada en el domicili que resideix.
b) Que la unitat familiar o de convivència no dispose d'ingressos suficients per a afrontar les despeses derivades de la situació d'emergència.
c) Acreditar haver formulat la sol·licitud de reconeixement de les prestacions econòmiques públiques, pensions compensatòries o alimentoses…, a les quals tinguen dret les persones que conformen la unitat familiar/convivència, excepte supòsits excepcionals acreditats.
d) Facilitar a l'Equip Tècnic de Serveis Socials l'accés a l'habitatge per a la realització del corresponent Informe Social i, en el seu cas, col·laborar amb aquest per a millorar la situació soci-familiar.
e) Que el còmput de tots els ingressos bruts mensuals procedents de totes i cadascuna de les persones integrants de la unitat familiar o de convivència no supere els següents ingressos:
Unidad convivencia | TOTAL INGRESOS BRUTOS MENSUALES |
---|---|
1 persona | Menys de 517,90 €/mes |
2 personas | Fins a 543,80 €/mes |
3 personas | Fins a 569,70 €/mes |
4 personas | Fins a 595,60 €/mes |
5 persona o más | Fins a 621,50 €/mes |
La quantia a concedir estarà subjecta a la consignació pressupostària de la convocatòria, estimant-se les següents quanties:
Unidad convivencia | Importe ayuda mensual | Importe ayuda semestral |
---|---|---|
1 persona | Serà favorable una ajuda de 120 €/mes | 720 € |
2 persones | Serà favorable una ajuda de 130 €/mes | 780 € |
3 persones | Serà favorable una ajuda de 140 €/mes | 840 € |
4 persones | Serà favorable una ajuda de 150 €/mes | 900 € |
5 persones o més | Serà favorable una ajuda de 160 €/mes | 960 € |
2. Documentació que cal aportar:
- Estrangers/as: NIE, Permís de Residència i/o treball, Passaport, cèdula d'inscripció, asil, etc. de totes les persones integrants de la unitat familiar o de convivència.
- Llibre de Família o certificats de matrimoni i/o naixement fills/as, o alta en el registre de parelles de fet.
- Targetes Sanitàries de la persona sol·licitant i de tots els membres amb els quals convisca (SIP).
- Justificants d'ingressos de totes les persones integrants de la unitat familiar o de convivència majors de 16 anys, segons la seua situació:
- Si treballen per compte d'altri: contracte de treball i l'última nòmina.
- Si treballen per compte propi (autònoms/as):
- Model 130 (Estimació Directa): últims quatre models trimestrals anteriors a la sol·licitud, llevat que l'alta en el Règim General d'Autònoms (RETA) s'haja produït dins de l'exercici fiscal en el qual es presenta la sol·licitud de la present subvenció, i en aquest cas s'aportaran aquells dels quals es dispose.
- O Model 131 (Estimació Objectiva): model trimestral immediatament anterior a la data de la sol·licitud de la present subvenció.
- Si estudien i són majors de 16 anys: justificant d'estar cursant estudis.
- Justificant de sol·licitud de qualsevol prestació a les quals poguera tindre dret qualsevol membre de la unitat familiar/convivència (Ingrés Mínim Vital, Renda Valenciana d'Inclusió…) i qualsevol altre recurs o servici que puga afavorir la cobertura de les situacions de necessitat existents.
- Ingrés Mínim Vital, a través de:
- Web seguretat social: sede.seg-social.gob.es-seu-ciutadans-família
- Oficina INSS de la seua zona: C/ Pelayo, 47 de València.
- Renta Valenciana de Inclusión: tramitada en Servicios Sociales de Mislata.
- Ingrés Mínim Vital, a través de:
- Justificant de sol·licitud d'haver sol·licitat Pla Social d'Ocupació de Mislata.
- Contracte que acredite la facultat de possessió sobre l'habitatge (contracte d'arrendament de l'habitatge/habitació…).
- Sentència de separació/divorcie i del conveni regulador. Si està en tràmits, justificant d'aquest.
- Justificant de la manutenció d'enguany i, en el seu cas, la denúncia de no passar-li manutenció.
- Justificant de la pensió compensatòria, en el seu cas.
- Fitxa de manteniment de tercers de la persona sol·licitant (Tràmit TES.026). La persona titular del compte bancari haurà de ser la persona sol·licitant, la qual haurà de disposar de DNI/NIE.
- Justificants del pagament de la prestació percebuda amb anterioritat (factures, rebuts...).
- Qualsevol altre document que acredite les seues actuals circumstàncies (identificatives, laborals, …).
- Autorització consulta interactiva de documentació dels membres que formen part de la unitat familiar o de convivència majors de 16 anys, degudament emplenada i signada. (Model SOC.107)
- En cas de no presentar la sol·licitud la persona sol·licitant, el/la representant haurà d'aportar l'autorització corresponent signada per ambdues, adjuntant la còpia del DNI/NIE de la persona que autoritza i el DNI/NIE/Passaport original de la persona autoritzada. (Model SOC.108)
S'haurà d'aportar igualment la següent documentació EN CAS DE NO AUTORITZAR la seua consulta per part d'aquest ajuntament:
- DNI de totes les persones integrants de la unitat familiar o de convivència.
- Certificat positiu o negatiu de pensions de l'any actual (CAISS: C/ Pelayo núm. 47 de València). (Cita prèvia: 901106570 / www.seg-social.es) de totes les persones integrants de la unitat familiar o de convivència majors de 16 anys.
- Certificat de la vida laboral de la TGSS. (C/ Verge del Cap núm. 22 de València. Sol·licitar a través d'Internet: www.seg-social.es o per Telèfon 901 50 20 50 ) de totes les persones integrants de la unitat familiar o de convivència majors de 16 anys.
- Si es troben en situació de desocupació, majors de 16 anys (Oficines de l'Av. del Cid núm. 138, de València):
- Certificat del LABORA on conste la seua situació laboral. www.labora.gva.es/es
- Certificat del SEPE on esmente si percep prestació i/o subsidi, quantia mensual i període reconegut (Telèfon 96 308 55 98 i 901 11 99 99). www.sepe.es
- Totes les fulles de l'última Declaració de la Renda o certificat negatiu de totes les persones integrants de la unitat familiar o de convivència majors de 16 anys. Cita prèvia: Telèfon 901 200 351 i 912 901 340 / www.agenciatributaria.es
3. Normativa:
- Llei General de subvencions, llei 38/2003, de 17 de novembre.
- Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de Serveis Socials Inclusius de la Comunitat Valenciana.
- Decret de l'Alcaldia núm. 122/2024 de 17 de gener de 2024, pel qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de prestacions econòmiques individualitzades en matèria de Servicis Socials: Ajudes per a manutenció per a l'exercici de 2024.
4. Resolució:
El termini màxim per a resoldre i notificar les resolucions serà de tres mesos des de la data de Registre d'Entrada.
5. Silenci administratiu:
Article 25.5 de la LGS “El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució als interessats per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció”.
6. Forma de presentació i termini:
1.- Lloc i forma de presentació:
PRESENCIALMENT: Les sol·licituds acompanyades de la documentació preceptiva es presentaran PRÈVIA CITA en:
- Registre Centre Municipal de Serveis Socials “Sant Francesc” (Camí Vell de Xirivella, 30 cantonada amb C/Sant Francesc d'Assís, 13).
- Registre General d'Entrada de l'Ajuntament (Carrer Major, 36).
També, podran presentar-se en qualsevol registre o oficines determinades en l'article 16 de la Llei 39/2015, 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquests casos hauran de comunicar-se.
TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA: (Amb certificat digital, Cl@ve PIN o compte de correu electrònic, en els dos últims casos, haurà de signar en el Registre municipal amb posterioritat en un terme màxim de 10 dies naturals): Per a la presentació de les sol·licituds, i en compliment de l'article 14 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les persones físiques podran triar en tot moment la presentació de les sol·licituds per mitjans electrònics o no. En tot cas, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu:
- Les persones jurídiques.
- Les entitats sense personalitat jurídica.
- Els qui exercisquen una activitat professional per a la qual es requerisca col·legiació obligatòria.
- Els qui representen a un interessat que estiga obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata, https://mislata.sedipualba.es/.
2.- Termini de sol·licituds:
El termini de sol·licituds s'iniciarà l'immediat dia hàbil següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria i finalitzarà el dia 15 de novembre de 2024.
Es podrà sol·licitar aquesta ajuda per segona vegada, l'any natural, durant l'últim mes que la tinga resolta favorablement.