1. L'objecte del procediment:
Concessió d'ajudes per a famílies monoparentals i en situació de monoparentalitat 2024.
2. Documentació que cal aportar:
- Estrangers/as: NIE, Permís de Residència i/o treball, Passaport, cèdula d'inscripció, asil, etc. de totes les persones integrants de la unitat familiar nuclear o de convivència.
- Llibre de Família o certificats de matrimoni i/o naixement fills/as, o alta en el registre de parelles de fet.
- Títol, en vigor, de la condició de família monoparental emés per la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.
- Justificants d'ingressos de tots els membres de la família nuclear majors de 16 anys, amb els quals convisca segons la seua situació:
- Si treballen per compte d'altri: contracte de treball i l'última nòmina.
- Si treballen per compte propi (autònoms/as):
- Model 130 (Estimació Directa): últims quatre models trimestrals anteriors a la sol·licitud, llevat que l'alta en el Règim General d'Autònoms (RETA) s'haja produït dins de l'exercici fiscal en el qual es presenta la sol·licitud de la present subvenció, i en aquest cas s'aportaran aquells dels quals es dispose.
- O Model 131 (Estimació Objectiva): model trimestral immediatament anterior a la data de la sol·licitud de la present subvenció.
- Si estudien i són majors de 16 anys: justificant d'estar cursant estudis.
- Justificant de sol·licitud de qualsevol prestació a les quals poguera tindre dret qualsevol membre de la unitat familiar/convivència (Ingrés Mínim Vital, Renda Valenciana d'Inclusió…) i qualsevol altre recurs o servici que puga afavorir la cobertura de les situacions de necessitat existents.
- Ingrés Mínim Vital, a través de:
- Web seguretat social: sede.seg-social.gob.es-seu-ciutadans-família
- Oficina INSS de la seua zona: C/ Pelayo, 47 de València.
- Renda Valenciana d'Inclusió: tramitada en Servicis Socials de Mislata.
- Ingrés Mínim Vital, a través de:
- Sentència de separació/divorcie i del conveni regulador. Si està en tràmits, justificant d'aquest.
- Justificant de la manutenció d'enguany i, en el seu cas, la denúncia de no passar-li manutenció.
- Justificant de la pensió compensatòria, en el seu cas.
- Qualsevol altre document que acredite les seues actuals circumstàncies (identificatives, laborals, …)
- Autorització consulta interactiva de documentació dels membres que formen part de la unitat familiar nuclear o de convivència majors de 16 anys, degudament emplenada i signada. (Model SOC.107)
- En cas de no presentar la sol·licitud la persona sol·licitant, el/la representant haurà d'aportar l'autorització corresponent signada per ambdues, adjuntant la còpia del DNI/NIE de la persona que autoritza i el DNI/NIE/Passaport original de la persona autoritzada. (Model SOC.108)
- Fitxa de manteniment de tercers de la persona sol·licitant (model TES.026). La persona titular del compte bancari haurà de ser la persona sol·licitant, la qual haurà de disposar de DNI/NIE.
S'haurà d'aportar igualment la següent documentació EN CAS DE NO AUTORITZAR la seua consulta per part d'aquest Ajuntament:
- DNI de totes les persones integrants de la unitat familiar nuclear.
- Certificat positiu o negatiu de pensions de l'any actual (CAISS: C/ Pelayo núm. 47 de València). (Cita prèvia: 901106570// www.seg-social.es ) de les persones majors de 16 anys integrants de la unitat familiar nuclear.
- Certificat de la vida laboral de la TGSS. (C/ Verge del Cap núm. 22 de València. Sol·licitar a través d'Internet: www.seg-social.es o per Telèfon 901 50 20 50 ) de les persones majors de 16 anys integrants en la unitat familiar nuclear.
- Si es troben en situació de desocupació (majors de 16 anys de la unitat familiar nuclear) (Oficines de l'Av. del Cid núm. 138, de València).
- Certificat de LABORA on conste la seua situació laboral. www.labora.gva.es/es
- Certificat de SEPE on esmente si percep prestació i/o subsidi, quantia mensual i període reconegut (Telèfon 96 308 55 98 i 901 11 99 99). www.sepe.es
- Totes les fulles de l'última Declaració de la Renda o certificat negatiu de la persona sol·licitant i de les persones majors de 16 anys integrants de la unitat familiar nuclear. Cita prèvia: Tlf. 901 200 351 i 912 901 340 / www.agenciatributaria.es
3. Normativa:
- Llei General de subvencions, llei 38/2003, de 17 de novembre.
- Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de Serveis Socials Inclusius de la Comunitat Valenciana.
- Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, regula el reconeixement de la condició de família monoparental a la Comunitat Valenciana.
- Decret d'Alcaldia 1349 de 18/04/2024 d'aprovació de les bases reguladores per a la concessió de prestacions econòmiques individualitzades en matèria de serveis socials d'ajudes per a famílies monoparentals i en situació de monoparentalitat per a l'exercici 2024.
4. Resolució:
Tres mesos des de la data de registre d'entrada.
5. Silenci administratiu:
Article 25.5 de la LGS “El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legítima a els/les interessats/as per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció”.
6. Forma de presentació:
PRESENCIALMENT: Les sol·licituds acompanyades de la documentació preceptiva es presentaran PRÈVIA CITA:
- Centre Municipal de Serveis Socials “Sant Francesc”.
- Registre General de l'Ajuntament.
També, podran presentar-se en qualsevol registre o oficines determinades en l'article 16 de la Llei 39/2015, 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquests casos hauran de comunicar-se.
TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA: (Amb certificat digital, Cl@ve PIN o compte de correu electrònic, en els dos últims casos, haurà de signar en el Registre municipal amb posterioritat en un terme màxim de 10 dies naturals): Per a la presentació de les sol·licituds, i en compliment de l'article 14 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les persones físiques podran triar en tot moment la presentació de les sol·licituds per mitjans electrònics o no. En tot cas, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu:
- Les persones jurídiques.
- Les entitats sense personalitat jurídica.
- Els qui exercisquen una activitat professional per a la qual es requerisca col·legiació obligatòria.
- Els qui representen a un interessat que estiga obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata, https://mislata.sedipualba.es/.
7. Requisits:
- a) Estar empadronats/as i tindre la residència efectiva en el municipi com a mínim un any ininterromput i immediatament anterior a la sol·licitud. Hauran d'estar empadronats/as en el domicili que resideix.
- b) Disposar del títol de família monoparental en vigor, emés per la Generalitat Valenciana, en el moment de la sol·licitud.
- c) Que la persona beneficiària no dispose d'ingressos suficients per a afrontar despeses derivades per la seua situació.
- d) Que la renda per càpita mensual (total d'ingressos bruts mensuals) de la unitat familiar a la qual pertany la persona sol·licitant no supere la quantia de 2.214,84 €.
8. Terminis:
Un mes a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria.
9. Import de l'ajuda:
L'import de l'ajuda, de caràcter únic, serà de 250 €.