1. Objecte del procediment:
Concessió d'ajudes de transport per a estudiants d'ensenyaments postobligatoris residents en la localitat que han d'eixir del municipi per a realitzar aquests estudis, en el marc del programa “Mislata Mobilitat Jove 2022/2023”.
2. Documentació que cal aportar:
La sol·licitud telemàtica anirà acompanyada dels documents relacionats a continuació que corresponguen en cada cas:
a) Llibre de família i/o documentació relativa a la composició de la unitat familiar (progenitors, filles, fills, etc.) i a les circumstàncies que li hagen afectat (defuncions, separacions, etc.).
b) Document que acredite fefaentment l'admissió i/o matriculació de l'alumnat sol·licitant, durant el curs 2022/2023, en algun dels estudis especificats en el punt 1 de la base cinquena de la convocatòria, que són els següents:
- Estudis universitaris, inclosos els de postgrau.
- Batxillerat, sempre que de la modalitat cursada no hi haja oferta en tots els centres de Mislata autoritzats a impartir Batxillerat.
- Formació Professional de grau mitjà i/o superior.
- Formació Professional Bàsica.
- Programes Formatius de Qualificació Bàsica.
- Ensenyaments artístics i/o musicals professionals o superiors.
- Ensenyaments esportius de règim especial.
- Estudis d'idiomes realitzats en escoles oficials de titularitat de les administracions educatives.
c) Títol personalitzat de transport públic, per les dues cares, a nom de la alumna o de l'alumne sol·licitant on, en el seu cas, s'hagen efectuat o es vagen a efectuar les recàrregues per l'import de l'ajuda concedida per a arribar al centre d'estudis o formació, havent d'acreditar-se que està en vigor.
d) Declaració de l'IRPF corresponent a l'exercici 2021 de les persones sustentadores principals de la família, així com dels altres membres computables de la unitat familiar que l'hagen presentada. En el cas que alguna de les persones sustentadores principals de la família no haja presentat la declaració de l'IRPF, o quan algun dels restants membres computables de la unitat familiar haja obtingut ingressos propis i no haja presentat declaració de l'IRPF, aquest document serà substituït pel certificat resumeixen de la declaració anual de l'IRPF o pel certificat d'imputacions d'aquestes persones.
e) Fitxa de manteniment de tercers, inclosa en el tràmit de sol·licitud, on figuren els 24 caràcters que identifiquen l'IBAN, l'entitat bancària, l'oficina, el dígit de control i el número de compte on haja de ser abonat l'import de l'ajuda.
A més de la fitxa, es presentarà certificat del banc o document que acredite que l'alumna o l'alumne és titular o cotitular del compte.
f) En el cas que no s'haja autoritzat l'Ajuntament de Mislata a obtindre-les, certificació expedida per l'Agència Estatal d'Administració Tributària de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i certificació expedida per la Tresoreria General de la Seguretat Social de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions enfront de la Seguretat Social, certificacions que, quan l'alumna o l'alumne sol·licitant siga menor d'edat, aniran referides als qui ostenten la condició de mare, pare, tutora o tutor legal i formen part de la seua unitat familiar
g) Només quan siga el cas, documentació que acredite que la pàtria potestat o la tutoria d'alguna de les persones menors d'edat de la unitat familiar l'ostente persona diferent a qui posseïsca la condició de mare o pare.
h) Només quan siga el cas, documentació que acredite el divorci o separació legal dels qui ostenten la condició de mare i/o pare de l'alumna o de l'alumne sol·licitant, així com, en el supòsit de custòdia compartida, l'acord o resolució pel qual s'estableix aquest règim de custòdia.
i) Només quan siga el cas, documentació que acredite l'existència en la unitat familiar d'alguna víctima de violència de gènere, en els termes establits en la base sisena de la convocatòria.
j) Només quan siga el cas, documentació que acredite la condició de família monoparental: títol col·lectiu o carnet individual en vigor atorgats per la Generalitat Valenciana.
k) Només quan siga el cas, documentació que acredite la condició de família nombrosa de categoria general o especial: títol col·lectiu o carnet individual en vigor de pertinença a família nombrosa atorgats per la Generalitat Valenciana
l) Només quan siga el cas, certificat de minusvalidesa igual o superior al 33% de l'alumna o de l'alumne sol·licitant o d'algun dels membres computables de la unitat familiar.
m) Només quan siga el cas, documentació que acredite la situació d'acolliment familiar de l'alumna o de l'alumne sol·licitant.
n) Només quan siga el cas, documentació acreditativa de la situació d'emancipació o independència familiar i econòmica de l'alumna o de l'alumne sol·licitant.
La documentació especificada en els epígrafs a), b), c), d) i e) és de presentació obligatòria.
3. Taxes o preus públics: 0 €.
4. Quantia de les ajudes i forma de pagament:
La quantia de les ajudes dependrà de la renda per càpita de la unitat familiar, d'acord amb les següents modalitats i quanties:
a) Per al cas dels qui realitzen els seus estudis o formació en centres situats en localitats situades en la zona A o en la zona de solape A-B de la zona d'influència de la ATMV:
- 250 euros als qui tinguen una renda per càpita de la unitat familiar l'any 2021 igual o inferior a 1.000,00 euros.
- 190 euros als qui la tinguen compresa entre 1.000,01 i 5.000,00 euros, tots dos inclusivament.
- 125 euros als qui la tinguen igual o superior a 5.000,01 euros.
b) Per a la resta de casos:
- 360 euros als qui tinguen una renda per càpita de la unitat familiar l'any 2021 igual o inferior a 1.000,00 euros.
- 270 euros als qui la tinguen compresa entre 1.000,01 i 5.000,00 euros, tots dos inclusivament.
- 180 euros als qui la tinguen igual o superior a 5.000,01 euros.
Per a les persones beneficiàries que acrediten residir en un domicili situat en la zona de l'Av. de la Pau i carrers adjacents, excepte per a les quals el centre d'estudis o formació estiga situat en la localitat de Xirivella, l'ajuda municipal consistirà a compensar el 100% del preu de deu mensualitats del títol personalitzat de transport Suma Mensual Jove, d'acord amb les següents modalitats i quanties:
- 297,50 euros als qui realitzen els seus estudis o formació en centres situats en localitats situades en la zona A o en la zona de solape A-B de la zona de in-fluencia de la ATMV.
- 450,50 euros per a la resta de casos.
L'ajuda concedida s'abonarà en un únic pagament en el compte bancari que l'alumnat beneficiari recollit en la resolució de concessió haja indicat en la seua sol·licitud. El pagament s'efectuarà després de la publicació dels llistats definitius de persones beneficiàries i no beneficiàries, la qual cosa es farà abans de la finalització de l'any 2022.
5. Normativa aplicable:
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS).
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la LGS.
- Pla estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Mislata.
- Bases d'execució del pressupost de l'Ajuntament de Mislata.
- Bases reguladores específiques de la convocatòria.
6. Resolució de la convocatòria:
Els llistats definitius de concessions, no concessions i exclusions es publicaran en la pàgina web de l'ajuntament (www.mislata.es).
7. Silenci administratiu:
D'acord amb l'assenyalat en l'article 25.5 de la LGS: “El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima a les persones interessades per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció”.
8. Forma i termini de presentació de sol·licituds:
En línia: Les sol·licituds es presentaran preferentment en el tràmit EDU.135 Ajudes al transport “Mislata Mobilitat Jove” en la seu electrònica municipal https://mislata.sedipualba.es , mitjançant l'ús de certificat digital, o bé presentant la documentació i signant la sol·licitud a l'ajuntament amb posterioritat en un termini inferior a 5 dies hàbils.
Presencial: La persona interessada podrà presentar la seua sol·licitud en les oficines de registre de l'Ajuntament de Mislata, en el Centre Cultural de Mislata o qualsevol una altra de les previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques,
Horari d'estiu. Des de l'1 de juny fins al 30 de setembre (tots dos inclusivament), l'horari serà de 8 a 13.30 hores, dies hàbils de dilluns a divendres.
El termini per a presentar les sol·licituds, una vegada publicat l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de València, s'estendrà de l'1 al 16 de setembre de 2022, tots dos inclusivament.