1. Objecte del procediment:
Concessió d'ajudes econòmiques per a sufragar gastos d'adquisició de material escolar no curricular per a l'alumnat resident a Mislata que curse Educació Secundària Obligatòria (ESO) en centres docents sostinguts amb fons públics durant el curs 2024-2025.
2. Documentació que cal aportar:
- Sol·licitud telemàtica.
- Factures o documents de valor probatori equivalent que acrediten la compra de material escolar no curricular per al curs 2024-2025.
- Fitxa de manteniment de tercers, inclosa en el tràmit de sol·licitud, on figuren els 24 caràcters que identifiquen l'IBAN, l'entitat bancària, l'oficina, el dígit de control i el número de compte on haja de ser abonat l'import de l'ajuda, així com les dades (nom, cognoms i DNI) del seu titular o titulars, que podran ser l'alumne, l'alumna o qualsevol de les persones progenitores o representants legals que formen part de la seua unitat familiar o tinguen assignada la seua guarda i custòdia.
- A més de l'anterior, en els casos que siga la primera vegada que es percebrà per transferència una ajuda municipal en el compte corrent indicat o que es desitge donar d'alta un nou compte bancari o modificar les dades del compte on es rebien ajudes amb anterioritat, s'ha de realitzar també el tràmit telemàtic denominat “TES.026 – Fitxa manteniment de tercers”, situat en l'apartat de Tresoreria de la secció “Tràmits”.
- En el cas d'alumnat menor d'edat, Annex “Autorització d'intermediació”, inclòs en el tràmit de sol·licitud, autoritzant o no autoritzant l'Ajuntament de Mislata a obtindre de l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) i de la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) l'acreditació que les persones progenitores o responsables legals de l'alumnat estan al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Este document haurà d'estar firmat per les persones progenitores o representants legals de l'alumnat que convisquen amb ell i formen part de la seua unitat familiar o tinguen assignada la seua guarda i custòdia.
- En el cas que no s'haja autoritzat l'Ajuntament de Mislata a obtindre-les, certificació expedida per la AEAT de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i certificació expedida per la TGSS de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions enfront de la Seguretat Social, certificacions que, excepte quan l'alumna o l'alumne siga major d'edat, aniran referides als qui ostenten la condició de progenitors o representants legals de l'alumnat que convisquen amb ell i formen part de la seua unitat familiar o tinguen assignada la seua guarda i custòdia.
- Només quan siga el cas, document que acredite que la pàtria potestat o la tutoria de l'alumna o de l'alumne l'ostenta persona diferent de qui posseïsca la condició de pare o mare.
- Només quan siga el cas, documentació que acredite el divorci o separació legal dels progenitors, així com, en el supòsit de custòdia compartida, de l'acord o resolució pel qual s'establix este règim de custòdia.
- Només en el cas d'alumnat resident a Mislata que estiga realitzant els seus estudis d'ESO en centres sostinguts amb fons públics no situats en el municipi, certificat del seu centre escolar on s'acredite la seua matriculació i el nivell que està realitzant durant el curs 2024-2025.
3. Forma i termini de presentació de sol·licituds:
Les sol·licituds d'ajudes es presentaran per via telemàtica mitjançant el formulari accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata, en el tràmit habilitat a este efecte, denominat EDU.116 Ajudes per a l'adquisició de material escolar no curricular, per a l'alumnat que curse Educació Secundària Obligatòria (ESO), no admetent-se les sol·licituds que no utilitzen este tràmit concret o es presenten per instància general, tot això sense perjuí del que es disposa en els articles 14 i 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Una vegada emplenada la sol·licitud, i excepte en el cas excepcional de l'alumnat major d'edat, haurà de ser firmada per qualsevol dels progenitors o representants legals que formen part de la unitat familiar o tinguen assignada la guarda i custòdia de l'alumna o l'alumne, amb qualsevol dels sistemes de firma electrònica acceptats per la seu electrònica i enviada pel procediment telemàtic establit, quedant així presentada amb caràcter general, No seran tingudes en compte aquelles sol·licituds emplenades per via telemàtica que no completen el procés de presentació establit.
El termini per a presentar les sol·licituds, una vegada publicat l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de València, serà de vint dies naturals comptats a partir del següent a la publicació. Si l'últim dia del termini fora inhàbil o festiu, es traslladarà al primer dia hàbil posterior.
Les sol·licituds presentades fora del termini establit per a la convocatòria no tindran dret a la concessió de l'ajuda. L'efecte que produiria el silenci administratiu, si transcorregueren els terminis preceptius sense que s'haja dictat la resolució corresponent, seria desestimatori d'estes sol·licituds.
4. Taxes o preus públics:
Este procediment està exempt del pagament de taxes o preus públics.
5. Quantia i forma de pagament:
La quantia màxima de cada ajuda individual no podrà ser superior a 70,00 euros. La manera de conducta per a calcular l'import individual a percebre serà la realització de prorrates successives fins a esgotar el crèdit disponible, o fins que tots els beneficiaris amb dret a això hagen aconseguit el límit màxim de 70,00 euros.
L'import que corresponga a cada beneficiari es liquidarà en un únic pagament, que es realitzarà per transferència al compte bancari que s'haja indicat en el moment de presentar la sol·licitud, els titulars de la qual podran ser l'alumne, l'alumna o qualsevol de les persones progenitores o representants legals que formen part de la seua unitat familiar o tinguen assignada la seua guarda i custòdia.
6. Normativa:
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS).
- RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la LGS.
- Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de Mislata.
- Pla estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Mislata.
- Bases d'execució del pressupost de l'Ajuntament de Mislata.
- Normes específiques de la convocatòria.
7. Resolució:
De la resolució de concessió es donarà publicitat a través de la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS) i de la pàgina web municipal (www.mislata.es).
El fet que la resolució de concessió de les ajudes no s'haguera dictat dins dels sis mesos següents a l'inici del termini de presentació de sol·licituds legitima a les persones interessades per a entendre desestimades per silenci administratiu les sol·licituds de concessió de l'ajuda presentades.
8. Silenci administratiu:
Article 25.5 de la LGS “El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima a les persones interessades per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció”.