1. Objecte del procediment:
Concessió de subvencions a les Associacions de Mares i Pares de l'Alumnat (AMPA/APA) dels centres docents sostinguts amb fons públics de Mislata, als centres de segon cicle d'Educació Infantil i Educació Primària de Mislata que tinguen autoritzada la modalitat de jornada escolar contínua, al Centre Públic de Formació de Persones Adultes i a l'Associació d'Alumnes i Exalumnes del Centre Públic de Formació de Persones Adultes de Mislata, per a contribuir al finançament de “Programes d'activitats desenvolupats durant el curs escolar 2023-2024”.
2. Documentació que cal aportar:
- Sol·licitud telemàtica.
- En el cas que no s'haja inclòs la relació d'activitats en l'apartat corresponent de la sol·licitud telemàtica de subvenció, document que continga la relació detallada de les activitats desenvolupades a subvencionar, especificant el seu títol, nom o denominació.
- Quan, per un motiu justificat, no es firme amb certificat de persona jurídica, s'aportarà un certificat de l'entitat sol·licitant, subscrit per qui ostente la presidència, en el qual s'acredite la representació, quant a esta subvenció, de la persona física que firma la sol·licitud, o, alternativament, una còpia de l'acta de l'assemblea o del document on conste la designació o nomenament de les persones que componen la junta directiva actual de l'entitat, amb indicació del nom, cognoms, NIF/NIE i càrrec que ocupen estes persones.
- Fitxa de manteniment de tercers, inclosa en el tràmit de sol·licitud, on figuren els 24 caràcters que identifiquen l'IBAN, l'entitat bancària, l'oficina, el dígit de control i el número de compte on haja de ser abonat l'import de l'ajuda, així com les dades (nom o raó social i NIF) de l'entitat titular del compte. A més de l'anterior, i només en el cas de tractar-se d'una nova entitat sol·licitant o perceptora de la subvenció o de voler donar d'alta un nou compte bancari o modificar les dades del compte on es rebien les ajudes amb anterioritat, s'ha de realitzar també el tràmit telemàtic denominat “TES.026 – Fitxa manteniment de tercers”, situat en l'apartat de Tresoreria de la secció “Tràmits” de la pàgina web municipal.
- En el cas que no s'haja autoritzat l'Ajuntament de Mislata a realitzar les consultes corresponents, certificats de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i de la Tresoreria General de la Seguretat Social de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
- En el cas de les AMPA, quan siga procedent i no s'haja inclòs en la memòria justificativa del programa d'activitats desenrotllat, certificat de l'entitat sol·licitant, subscrit per qui ostente la presidència, en el qual conste la relació nominal de l'alumnat amb problemes d'inclusió o pertanyent a col·lectius desfavorits o vulnerables que ha participat en les activitats programades, indicant en cada cas l'activitat o les activitats en què s'ha participat durant el curs escolar 2023-2024.
NOTA.- Complementàriament a la documentació anterior, i atés que en el moment de presentar la sol·licitud de subvenció haurà conclòs el període de realització de les activitats a subvencionar, s'aportarà, en el tràmit denominat “EDU.227 – Justificació de subvencions a entitats educatives pel desenvolupament d'activitats” de la pàgina web municipal, i durant el mateix termini que el de presentació de sol·licituds, la documentació justificativa de les activitats desenvolupades, d'acord amb l'especificat en aquest tràmit i en les normes reguladores de la convocatòria.
3. Taxes o preus públics:
Aquest procediment està exempt del pagament de taxes o preus públics.
4. Quantia i forma de pagament:
La quantia màxima de la subvenció a concedir a cada entitat beneficiària no podrà superar el 100% del pressupost justificat del projecte d'activitats presentat. . De la mateixa manera, tampoc podrà superar l'import que s'haja sol·licitat.
Individualment considerades, cap entitat beneficiària de les incloses en l'apartat B) de l'apartat nové de la convocatòria podrà rebre una subvenció superior a 3.000,00 € ni inferior a 600,00 €, excepte, en aquest últim cas, que s'haja sol·licitat, per iniciativa pròpia, una ajuda per un import de menor quantia o quan la suma de les despeses correctament justificades s'eleve a un import inferior.
Així mateix, d'acord amb el que es preveu en l'epígraf A) de l'apartat nové de la convocatòria, cap de les possibles entitats beneficiàries incloses en ell podrà rebre una subvenció superior a 2.000,00 €.
El pagament de la subvenció es realitzarà a partir del moment en què l'entitat beneficiària justifique adequadament la realització del programa d'activitats subvencionat, és a dir, de les activitats o projectes inclosos en la sol·licitud telemàtica presentada pels quals s'haja obtingut alguna puntuació en la baremació efectuada d'acord amb els criteris continguts en l'apartat nové de la convocatòria. La justificació es realitzarà d'acord amb l'estipulat en l'apartat catorzé de la convocatòria.
5. Normativa:
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS).
- RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la LGS.
- Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de Mislata.
- Pla estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Mislata.
- Bases d'execució del pressupost de l'Ajuntament de Mislata.
- Normes específiques de la convocatòria.
6. Resolució:
La resolució de concessió de les subvencions haurà de dictar-se en el termini màxim de sis mesos, termini que es computarà a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de València.
7. Silenci administratiu:
Article 25.5 de la LGS: “El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima a les persones interessades per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció”.
8. Forma i termini de presentació:
En línia: Les sol·licituds es presentaran en el tràmit corresponent en la seu electrònica municipal https://mislata.sedipualba.es/ .
Tant la sol·licitud de subvenció com la resta de documentació que s'haja de presentar, hauran d'estar signats electrònicament amb el certificat digital propi de l'entitat sol·licitant o el de la persona física que la represente.
El termini de presentació de les sol·licituds de subvenció i de la documentació justificativa corresponent serà del 16 de setembre al 4 d'octubre de 2024, tots dos inclusivament, excepte si la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de València no s'haguera produït amb anterioritat al 16 de setembre de 2024, i en este cas serà de quinze dies hàbils comptats a partir del següent a esta publicació, no sent computables com a dies hàbils en esta convocatòria els que coincidisquen amb vacacions escolars o amb algun dels dies festius a efectes escolars aprovats per l'Administració Educativa a proposta del consell escolar municipal.