1. L'objecte del procediment
La presentació per la persona obligada tributària de qualsevol declaració a la qual estiga obligada per les normes tributàries, o bé amb el caràcter merament informatiu o com inici del procediment de liquidació de tributs o preus públics.
En concret, com a declaració per a, al seu cas, que es realitze liquidació de l'impost sobre l'increment del valor del terreny de naturalesa urbana (plusvàlua) per adquisició per herència.
2. Requisits
- Ser interessat en el procediment.
- Acreditar les circumstàncies a les quals es refereix la sol·licitud.
3. Documentació que cal aportar
- Escriptura pública d'adquisició pel causant (mort) de l'immoble transmés.
- Escriptura pública d'adjudicació d'herència.
- Escriptura pública d'adjudicació d'herència.
- Document privat de transmissió (en absència d'escriptura pública). En aquest cas, també haurà d'aportar:
- Declaració d'hereus i acord particional.
- Certificat de defunció. Només s'aportarà en el cas d'oposició expressa a la consulta per l'Ajuntament de Mislata.
- Testament.
- Llibre de Família.
- D.N.I. de tots els hereus.
- Escriptura pública d'adquisició pel causant dels béns que es transmeten radicats a Mislata.
- Dades personals del declarant i direcció de notificació. En el seu cas, dades del representant i acreditació de la representació.
- En absència d'oposició expressa, l'Ajuntament de Mislata estarà autoritzat a realitzar la consulta i la verificació de dades de manera electrònica de la informació d'una altra administració pública. Concretament s'autoritza a consultar:
- Dades d'identitat (DGP).
- Certificat de Defunció (Justícia).
En el cas d'oposar-se a la consulta per l'Ajuntament el sol·licitant quedarà obligat a aportar la documentació.
4. Normativa
Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de les Hisendes Locals, Ordenances fiscals i qualsevol altra norma aplicable.
5. Resolució
Pot iniciar o no, un procediment que acaba amb resolució.
Òrgan que resol: Alcaldia.
6. Forma de presentació
TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA: En compliment del qual es preveu en l'article 12 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, les sol·licituds s'hauran de presentar per via telemàtica, mitjançant la signatura electrònica pròpia de l'entitat sol·licitant o de la persona que la represente. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata, a través del tràmit sol·licitud.
PRESENCIALMENT: Les sol·licituds acompanyades de la documentació preceptiva es presentaran mitjançant CITA PRÈVIA.
Registre General d'Entrada de l'Ajuntament de Mislata, (Pl. Constitució, 8)També, podran presentar-se en qualsevol registre o oficines determinades en l'article 16 de la Llei 39/2015, 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquests casos hauran de comunicar-se.