1. L'objecte del procediment:
Obtindre autorització per a l'ocupació del domini públic mitjançant la instal·lació de bastimentada o qualsevol altre mitjà auxiliar en via pública.
Aquest tràmit només es realitzarà per a obres d'edificació amb llicència concedida. Si les obres que es pretén realitzar són de manteniment de l'edificació sol·licitaren la corresponent llicència urbanística, que contemplarà la via pública a través del tràmit següent llicència urbanística per a obres de manteniment de l'edificació que requerisquen col·locació de bastimentada o qualsevol altre mitjà auxiliar en via pública.
2. Requisits:
Ser interessat en el procediment.
Acreditar les circumstàncies a les quals es refereix la sol·licitud.
3. Documentació a aportar:
Documentació General.
- Instància de sol·licitud d'ocupació de via pública per mig auxiliar.
- Còpia del DNI-NIE-CIF del declarant i, en el seu cas, del representant amb el document ORIGINAL que acredite la representació (serà necessària còpia del document notarial pertinent quan es tracte de persones jurídiques).
- Memòria descriptiva de les obres a realitzar.
- Còpia de l'Autoliquidació de la taxa per ocupació de via pública.
- Justificant de l'ingrés previ de pagament de la taxa per ocupació de via pública.
- Certificat de l'Administració d'Hisenda d'estar donat d'alta en l'IAE de l'empresa que realitze les obres, vàlid per al municipi de Mislata.
- Informe redactat per tècnic competent, que descriga els elements i configuració del mitjà auxiliar utilitzat (Bastida penjant, plataforma articulada, bastida tubular, treballs verticals…), justifique la resistència i estabilitat del mitjà auxiliar per a la configuració triada i incloga la resta de documentació requerida per a la posada fent ús del mitjà auxiliar a utilitzar d'acord amb la normativa aplicable. En el cas que no estiga visat haurà d'aportar-se Certificat de col·legiació del tècnic redactor.
- Pla de planta viària delimitant vorera i calçada, amplària i altura del mitjà auxiliar i distàncies a calçada i vora de vorera, amb indicació de la superfície de via pública ocupada.
- Estudi de seguretat i salut de l'obra a realitzar i nomenament del coordinador de Seguretat i Salut.
En el cas de Plataforma Articulada:
- Fitxa Tècnica i característiques del fabricant.
- Còpia de l'assegurança de la plataforma elevadora.
4. Taxes o preus públics:
Taxa per ocupació de via pública. (Enllaç Oficina Virtual Tributària)
5. Formes de pagament:
El pagament es realitzarà mitjançant autoliquidació en línia, en el següent enllaç. [Accés a Oficina Virtual Tributària]
En aquest mateix enllaç es podrà realitzar el pagament mitjançant targeta bancària.
En cas de realitzar el pagament en efectiu:
- Oficines de les entitats Bancàries següents: Caixa popular Coop. Cdto. Val., BBVA, Banc de Santander, Eurocajarural, Ibercaja, Cajamar, Kutxa Bank, Banc Sabadell, CaixaBank i Bankia.
- Màquina automàtica situada a la Casa de la Vila d'aquest municipi.
Les persones físiques podran sol·licitar autoliquidacions assistides generades per aquesta administració, per a això hauran de demanar cita en l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC), i personar-se en ella perquè es generen les mateixes.
6. Normativa:
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE núm. 236 de data 2 d'octubre de 2015).
- Llei 5/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge, de la Comunitat Valenciana LOTUP.
- Ordenança fiscal reguladora de la taxa per atorgament de llicències urbanístiques.
- Ordenança fiscal reguladora de la taxa per ocupació del sòl, vol i subsol de domini públic local.
- Ordenança fiscal sobre construccions, instal·lacions i obres.
7. Resolució:
- Òrgan que resol: Alcaldia.
- Termini per a resoldre: Dos mesos.
8. Silenci administratiu:
S'entendrà denegada la sol·licitud per silenci administratiu, si el termini establit per a l'atorgament de la llicència, la certificació de la seua innecesaritat o l'autorització administrativa transcorreguera sense que, durant aquest, es produïra resolució expressa. I això sense perjudici de l'obligació municipal de resoldre expressament sobre aquest tema.
9. Forma de presentació:
Electrònica
En compliment del qual es preveu en l'article 12 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, les sol·licituds s'hauran de presentar per via telemàtica, mitjançant la signatura electrònica pròpia de l'entitat sol·licitant o de la persona que la represente. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata.
Presencial
El/la ciutadà/a podrà presentar la seua sol·licitud en les oficines de registre de l'Ajuntament o qualsevol altra de les previstes en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, demanant sempre cita prèvia.