1.Objecte del procediment.
Els propietaris de cànids queden obligats a declarar les baixes per mort o desaparició dels animals, en el termini de deu dies des que es produïra el fet, acompanyant la targeta sanitària d'aquelles. I en el mateix termini comunicar el canvi de domicili dels seus propietaris o posseïdors o transmissió de la propietat de l'animal.
En cas de la declaració de baixa haurà d'indicar-se el motiu i aportar la documentació que l'acredite.
Es considerarà vàlidament donat de baixa el cànid per la presentació de la declaració de baixa en el cens municipal d'animals de companyia en el Registre General de l'Ajuntament (Art. 31.5 de l'Ordenança municipal de tinença i protecció d'animals domèstics (BOP de València, *nº183, 21 novembre de 2016).
2.Documentació a aportar.
- En cas de defunció, document justificatiu de la baixa de l'animal.
- En el cas de canvi de domicili del seu propietari o posseïdors o transmissió de la propietat de l'animal, haurà d'aportar el document justificatiu corresponent.
3.Taxes o preu públic: No procedeix.
4.Formes de pagament: No procedeix.
5.Normativa.
- Ordenança municipal de tinença i protecció d'animals domèstics (BOP de València, nº183, 21 novembre de 2016).
- Llei 4/1994, de 8 de juliol, de la Generalitat Valenciana, sobre Protecció dels Animals de Companyia.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
6.Resolució.
Es considerarà vàlidament donat de baixa en el registre municipal una vegada presentada la documentació requerida a aquest efecte en el Registre General de l'Ajuntament, juntament amb la documentació referida en l'apartat segon.
7.Silenci administratiu: No procedeix.
8.Termini màxim de resolució: No s'aplica.
9.Forma de presentació.
- TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA: En compliment del qual es preveu en l'article 12 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, les sol·licituds s'hauran de presentar per via telemàtica, mitjançant la signatura electrònica pròpia de l'entitat sol·licitant o de la persona que la represente. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata.
- PRESENCIALMENT: Les sol·licituds acompanyades de la documentació preceptiva es presentaran mitjançant CITA PRÈVIA. Registre General d'Entrada de l'Ajuntament de Mislata, (Pl. Constitució, 8). També, podran presentar-se en qualsevol registre o oficines determinades en l'article 16 de la Llei 39/2015, 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquests casos hauran de comunicar-se.
10.Informació complementària.
Es considera infracció lleu no declarar les baixes per mort o desaparició dels animals, en el termini de deu dies des que es produïra el fet, acompanyant la targeta sanitària d'aquelles. I en el mateix termini comunicar el canvi de domicili dels seus propietaris o posseïdors o transmissió de la propietat de l'animal. (art. 40, apartat 2.3.1. de l'Ordenança municipal de tinença i protecció d'animals domèstics (BOP de València, nº183, 21 novembre de 2016).
Se sancionarà amb multes de 100 fins a 750 euros les relatives a la comissió de les infraccions descrites en l'article 40.2.3 de la present Ordenança (Art. 41.1.a) de l'Ordenança).