1. L'objecte del procediment
Té per objecte una vegada conclosa la construcció en una edificació de nova planta o en edificació existent (ampliació, modificació, reforma o rehabilitació) sol·licitar l'oportuna llicència de primera ocupació mitjançant la qual es comprovarà que l'edificació ha sigut executada segons el projecte i condicions en què la llicència va ser concedida.
2. Formes de pagament
El pagament es realitzarà mitjançant autoliquidació en línia, en el següent enllaç.[Accés a Oficina Virtual Tributària]
En aquest mateix enllaç es podrà realitzar el pagament mitjançant targeta bancària.
En cas de voler realitzar el pagament en efectiu:
- Oficines de les entitats Bancàries següents: Caixa popular Coop. Cdto. Val., BBVA, Banc de Santander, Eurocajarural, Ibercaja, Cajamar, Kutxa Bank, Banc Sabadell, CaixaBank.
- Màquina automàtica situada a la Casa de la Vila d'aquest municipi.
Les persones físiques podran sol·licitar autoliquidacions assistides generades per aquesta administració, per a això hauran de demanar cita en l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC), i personar-se en ella perquè es generen les mateixes.
3. Documentació que cal aportar
- Còpia de l'autoliquidació realitzada i acreditació del seu pagament (pas anterior)
- Certificat de Final d'Obra subscrit per director d'obra i d'execució i visat pels col·legis professionals corresponents.
- Certificat emés per Direcció Facultativa que acredite que l'obra executada s'ajusta a les condicions de la llicència concedida i a la normativa exigida per a l'ús a què es destina, subscrit pels tècnics directors d'obra i amb el visat dels col·legis professionals corresponents.
- Certificat de la Direcció Facultativa el que s'acredite el compliment de la Llei d'accessibilitat.
- Certificat de la Direcció Facultativa en el qual s'acredite el compliment de les normes d'habitabilitat i disseny vigents.
- Certificat d'eficiència energètica.
- Certificat d'aïllament acústic i mesurament acústic efectuat per una empresa especialitzada amb acreditació ENAC, de conformitat amb les indicacions establides en la normativa vigent.
- Certificat, o registre d'aquest, d'adequació de les Instal·lacions Comunes de Telecomunicacions a la normativa vigent.
- Certificat emés per empresa instal·ladora autoritzada de les proves de pressió hidràuliques de les instal·lacions de lampisteria i instal·lació d'alimentació de BIES.
- Certificat acreditatiu que les instal·lacions del garatge (en edifici plurifamiliar) compleixen amb totes les condicions tècniques i ambientals exigibles per a poder iniciar l'exercici de l'activitat, subscrit per tècnic competent.
- Certificat que acredite la finalització d'obres de subministrament de serveis d'aigua potable i energia elèctrica, estant en condicions de ser contractats pels diferents usuaris de l'immoble.
- Certificat final de les obres d'urbanització que s'hagueren escomés simultàniament amb les d'edificació, en el seu cas.
- Acta de recepció.
- Escriptura de declaració d'Obra Nova, en suport digital.
- Declaració Cadastral model 900D, degudament tramitada.
- Projecte Final d'Obra, en suport digital (format DWG) així com en paper, signat pel tècnic i el visat corresponent.
- Certificat final de l'expedient d'instal·lacions del garatge, si escau.
- En el seu cas, document autoritzant la representació.
4. Taxes o preus públics
Taxa per atorgament de llicència urbanística.
5. Normativa
- Llei 3/2004, de 30 de juny, d'Ordenació i Foment de la qualitat de l'Edificació
- Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, del Consell d'aprovació del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge
- Normes i Ordenances del Pla General d'Ordenació Urbana de Mislata.
- Ordenança municipal reguladora: Taxa per atorgament de llicència urbanística
6. Forma de presentació
- En línia: Es podrà realitzar la tramitació per la seu electrònica.
- Presencial: Es podrà presentar la sol·licitud en les oficines de registre de l'Ajuntament o qualsevol altra de les previstes en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Horari ordinari, 8 a 14 hores, dies hàbils de dilluns a divendres. Els dies hàbils 18 de març i 24 i 31 de desembre, 9 a 13 hores (excepte dissabtes, diumenges o festius). Horari d'estiu: des de l'1 de juny fins al 30 de setembre, els dos inclosos, l'horari serà de 8 a 13.30 hores, dies hàbils de dilluns a divendres. Serà necessari demanar cita prèvia.
7. Observacions
El ple de l'Ajuntament de Mislata en la sessió celebrada el 27 de maig de 2021 va adoptar el següent acord:
“2. Acordar que els supòsits contemplats en els articles 214.2 i 214.1.f de la LOTUP continuaran tramitant-se pel procediment previst per a les llicències, excepte la segona ocupació i posteriors d'habitatge que es realitzarà per declaració responsable, havent d'adequar-se, en aquest sentit, l'ordenança municipal reguladora de les declaracions responsables aprovada en sessió plenària de 26 d'abril de 2012.”