Termini de presentació de sol·licituds: de l'11 d'abril al 8 de maig de 2023
OBJECTE
Concessió d'una prestació de caràcter econòmic, en matèria de serveis socials mitjançant concurrència competitiva, dirigides a famílies monoparentals i en situació de monoparentalitat atorgades per l'Ajuntament, per a fer costat a aquestes estructures familiars.
PERSONES BENEFICIÀRIES
Seran beneficiaris/as d'aquesta ajuda les famílies monoparentals i en situació de monoparentalitat empadronades en el municipi de Mislata.
En el Decret 19/2018 es defineix el concepte de família monoparental i en situació de monoparentalitat:
Es considera descendència d'una persona el fill, la filla, els fills o les filles, les persones menors d'edat en situació d'acolliment superior a un any i les persones majors d'edat que hagen estat en situació d'acolliment i continuen vivint amb la família acollidora. Totes elles tindran consideració de persones descendents. Així mateix, es considera persona progenitora la mare, el pare, el tutor o la tutora legal, o la persona acollidora.
1. Es considera família monoparental la que està conformada d'alguna de les maneres següents:
a) Aquella formada per una persona i la seua descendència, que estiga inscrita en el Registre Civil només amb ella com a progenitora.
b) Aquella formada per una persona vídua o en situació equiparable i la descendència que haguera tingut amb la parella desapareguda.
c) Aquella formada per una persona i les persones menors d'edat que tinga en acolliment per temps igual o superior a un any, i les majors d'edat que hagen estat en acolliment permanent; o aquella formada per una persona que tinga la consideració de família acollidora d'urgència-diagnòstic.
d) Aquella formada per una persona i la seua descendència sobre la qual tinga en exclusiva la pàtria potestat.
2. Es considera família en situació de monoparentalitat si està conformada d'alguna de les maneres següents:
a) Aquella formada per una persona i la seua descendència sobre la qual té la guarda i custòdia exclusiva si els ingressos anuals de la unitat familiar, incloses les pensions d'aliments, dividits pel nombre d'unitats de consum són inferiors al 150% del IPREM vigent calculat en dotze mensualitats.
b) Aquella formada per una dona que ha patit violència de gènere, d'acord amb la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, i la descendència sobre la qual té la guarda i custòdia.
c) Aquella formada per una parella i la seua descendència, en la qual una de les persones progenitores estiga en situació d'ingrés a la presó o d'hospitalització en un centre hospitalari, per un període ininterromput durant un temps igual o superior a un any, si els ingressos anuals de la unitat familiar, incloses les pensions d'aliments, dividits pel nombre d'unitats de consum són inferiors al 150% del IPREM vigent calculat en dotze mensualitats.
d) Aquella formada per una parella que conviu i la descendència, en la qual una de les persones progenitores tinga reconegut un grau 3 de dependència, la incapacitat permanent absoluta o la gran invalidesa si els ingressos anuals de la unitat familiar, incloses les pensions d'aliments, dividit pel nombre d'unitats de consum són inferiors al 150% del IPREM vigent calculat en dotze mensualitats.
Atenent la naturalesa de les ajudes objecte d'aquestes bases i a la finalitat dirigida que és afavorir la convivència i ajudar al manteniment de les condicions de benestar de les persones amb greus dificultats econòmiques del municipi, s'estableix l'excepció del compliment de les condicions de les persones beneficiàries que estableix l'art. 13.2 de la Llei General de Subvencions.
TERMINI I LLOC DE SOL·LICITUD
1.- Lloc i forma de presentació:
PRESENCIALMENT: La persona interessada podrà presentar la sol·licitud acompanyada de la documentació preceptiva, PRÈVIA CITA, en:
- Centre Municipal de Serveis Socials “Sant Francesc” (Camí Vell de Xirivella, nº 30 cantonada C/ Sant Francesc d'Assís nº 13).
- Registre General d’Entrada de l’Ajuntament (Plaça Constitució, 8 baix).
També, podran presentar en qualsevol registre o oficines determinades en l’article 16 de la Llei 39/2015, 1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquests casos hauran de comunicar-ho.
TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA: (Amb certificat digital, Cl@ve PIN o compte de correu electrònic, en els dos últims casos, haurà de signar en el Registre municipal amb posterioritat en un terme màxim de 10 dies naturals): Per a la presentació de les sol·licituds, i en compliment de l’article 14 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les persones físiques podran triar en tot moment la presentació de les sol·licituds per mitjans electrònics o no.
La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l’Ajuntament de Mislata, https://mislata.sedipualba.es/
2.- Termini de sol·licituds:
Un mes a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria, de l'11 d'abril al 8 de maig de 2023
Informació del procediment i tramitació electrònica: Oficina Virtual
Més informació en les bases reguladores i documentació de la convocatòria.