L'Ajuntament de Mislata, amb l'objectiu de fomentar el consum local, ha repartit entre els veïns i veïnes 25.000 xecs de 10 euros que han esgotat les existències en menys de cinc dies
Fa poc menys d'un mes, la regidoria de Comerç de l'Ajuntament de Mislata donava a conéixer entre la població del municipi la campanya de suport al comerç local ‘Mislata Invita’. L'objectiu és ajudar els negocis a pal·liar els efectes que la crisi sanitària està tenint sobre l'economia dels comerços de proximitat. Amb una partida de 250.000 euros, el consistori volia “Invitar” al pròxim berenar, al pròxim tall de pèl o a la compra del pròxim vestit.
L'alcalde de la localitat, Carlos Fernández Bielsa, es mostrava molt feliç tant per l'acollida de la campanya com per l'impacte que suposarà entre el teixit comercial de Mislata. “És una iniciativa pionera, i l'èxit ha sigut aclaparador. Hem demostrat que Mislata en el seu conjunt està amb el comerç local i de proximitat, i que este govern en concret serà sempre aliat perquè, entre tots, puguem ajudar a superar esta difícil situació per la qual estan passant moltes xicotetes empreses”, aclaria Bielsa.
Per a aconseguir este èxit, s'han distribuït, en menys de cinc dies, 5000 packs amb tiquets per valor de 50 euros per cada unitat familiar (20 euros per a comerç minorista, 20 euros per a hostaleria i 10 euros per a serveis). Eixe estímul permetrà a la ciutadania fer les seues compres en empreses locals adherides a la campanya en les pròximes festes nadalenques i fins a pròxim 14 de febrer. Una distribució que s'ha dut a terme en tres locals municipals amb totes les mesures de seguretat sanitària i que ha sigut una reguera constant de veïns i veïnes que volien fer-se amb els xecs.
No sols la ciutadania ha acollit amb gran èxit la campanya. Més d'un centenar d'establiments penjaran el distintiu de ‘Mislata Invita’ a la porta dels seus comerços. La campanya d'estímul comercial no sols repercutirà econòmicament entre el comerç i l'hostaleria locals com a mínim en 500.000 euros, ja que la compra haurà de duplicar l'import del xec; és a dir, per cada 10 euros, la clientela haurà de consumir, com a mínim, 20. Com apunta l'amb el regidor de Comerç, Toni Arenas, “fomentarem l'acostament de la ciutadania a la nostra excel·lent xarxa de comerços, donant-los a conéixer i creant un vincle entre comerç i clientela, mostrant a Mislata com una ciutat dinàmica i viva amb una activitat econòmica pròpies”.