Aquest sistema intel·ligent d'aparcament en la via pública permetrà als usuaris a través d'una APP saber les places lliures per a estacionar el vehicle, i en defecte d'això seran redirigits al macroaparcament públic i gratuït del carrer Hospital, situat en els voltants
Carlos F. Bielsa: "Continuarem implementant mesures com aquesta, que conjuminen avanços tecnològics de ciutat intel·ligent amb una major dimensió de la seguretat viària i la mobilitat, ajudant a pacificar el trànsit i fent de Mislata un entorn més confortable, sostenible i segur".
L'Ajuntament de Mislata, a través de la seua regidoria de Tecnologia i Innovació, ha posat en marxa un projecte pilot lligat a la idea d’smart-city aplicat a la mobilitat i urbanisme de la ciutat. En concret, s'ha instal·lat un sistema intel·ligent d'aparcament en la via pública, que permetrà als usuaris i usuàries saber les places lliures per a estacionar el seu vehicle al carrer Pare Llansol. I fins a la zona s'han desplaçat l'alcalde, Carlos F. Bielsa, el regidor de Tecnologia i Innovació, Martín P. Leal, i la regidora d'Urbanisme i Mobilitat, Mercedes Caballero, per a conéixer in situ el seu funcionament.
Gràcies a l'aplicació de noves tecnologies, es tracta d'un mètode de control de places d'aparcament mitjançant visualització digital d'imatges i processament d'aquestes, a través d'una xarxa de càmeres de visió artificial que s'han instal·lat sobre els fanals existents i que permeten conéixer l'ocupació o no dels aparcaments en la via pública. La comunicació serà en temps real i a través d'una APP descarregable les persones usuàries podran vore en qualsevol moment l'estat de places disponibles al carrer. A més, en l'accés pel carrer Sant Antoni s'ha instal·lat un panell lluminós informatiu amb la disponibilitat d'estacionament i, en defecte d'això, el propi panell redirigix als conductors i conductores al macroaparcament públic i gratuït del carrer Hospital, situat en els voltants.
Com afirma el regidor Martín P. Leal, “l'objectiu del projecte és optimitzar els trajectes en vehicle dels veïns i veïnes per a buscar aparcament en la zona, afavorint d'una banda als propis usuaris i al seu torn al medi ambient, ja que, si aconseguim evitar que els cotxes estiguen donant voltes buscant una plaça lliure, reduirem la petjada de carboni i les emissions contaminants pròpies dels vehicles”. Per aquestes raons, el consistori té la intenció d'implementar progressivament aquest projecte pilot en altres zones de la ciutat. A més, remarca que el projecte “està pràcticament subvencionat íntegrament gràcies al Pla Irta de la Generalitat, en concret en un 85%, i l'ampliació a altres carrers de la ciutat serà subvencionable pels fons europeus Next Generation”.
Addicionalment, el dispositiu d'aparcament estarà connectat amb la central de Policia Local per a controlar el seu correcte funcionament. El panell informatiu també informarà de la situació de restriccions d'aparcament per alertes meteorològiques d'AEMET, ja que el carrer Pare Llansol és una de les situades en zona possiblement inundable davant fortes precipitacions.
De manera paral·lela, s'ha implantat un programa per al control total de la il·luminació del propi carrer. El sistema actuarà sobre la línia d'enllumenat públic i permetrà un control total punt a punt de cada lluminària podent regular la seua intensitat, el seu consum energètic i detectant de manera instantània avaries per a la seua reparació ràpida, garantint l'enllumenat nocturn al carrer i fomentant la seguretat. En aquest sentit, s'ha procedit a la reposició de l'equip d'il·luminació de les lluminàries existents per tecnologia led, aconseguint una reducció del consum elèctric estimat en un 70%, situació que es traduix en un estalvi anual de 38.700 kWh, la qual cosa suposa un estalvi econòmic anual per a les arques municipals de 7.700 euros.