L'estudi de Pepe Gimeno, Gimeno Gràfic, Premi Nacional de Disseny, ha sigut l'encarregat de crear la nova marca identitària de Mislata i de redissenyar l'escut de l'Ajuntament
Carlos F. Bielsa: “Cada gran disseny comença amb una història encara millor; i la història recent de la nostra ciutat és un punt de partida molt motivador per a mirar al futur amb optimisme, amb ganes d'avançar”
L'Ajuntament de Mislata ha presentat, en una roda de premsa per a mitjans de comunicació, la nova imatge corporativa de la institució, amb un redisseny de l'escut de l'Ajuntament i la creació d'una nova marca identitària de ciutat. Al llarg dels últims anys, s'havien anat efectuant xicotetes modificacions en la imatge corporativa per a anar modernitzant-se, però ara en aquestos temps de noves tecnologies, plataformes digitals i nous canals de comunicació, havia sorgit una necessitat major i integral d'actualització per a adaptar-se als nous suports, i també amb l'objectiu d'unificar tot sota una sola marca i imatge més potent i moderna.
Per a l'alcalde, Carlos F. Bielsa, “Mislata s'ha convertit en referent de participació, d'avanç tecnològic, de progrés social, i també de modernitat. I eixos valors sens dubte queden molt ben expressats amb les noves marques corporatives, que començaran a implementar-se en totes les activitats, cartells, publicacions i comunicacions 2.0 que realitze aquest Ajuntament”.
L'estudi encarregat de realitzar el restyling de l'escut i de crear la imatge de la nova marca ciutat ha sigut Gimeno Gràfic, del reconegut Pepe Gimeno, amb una trajectòria professional irreprotxable i amb dècades de col·laboració amb les principals institucions públiques del nostre país. A més, Pepe Gimeno va rebre fa a penes uns mesos el Premi Nacional de Disseny, “cosa que avala més si cap la seua trajectòria professional i que dóna més valor si cap al treball que han dut a terme ara a Mislata”, apunta Bielsa.
Pel que fa al nou escut, respectant inalterables els seus elements, s'ha realitzat una simplificació i reducció de la proporció dels detalls i una simplificació també de la tipografia, consolidant-se una marca preparada per a reproduir-se en qualsevol format físic i digital, molt dinàmica i amb molta més accessibilitat visual.
Al seu torn, la nova marca de ciutat ve a consolidar l'emblema que s'utilitza ja des de fa anys en moltes publicacions, cartelleria i xarxes socials institucionals, basant-se en l'escultura de l’Almassil de l'escultor mislater Miquel Navarro, un element del skyline de Mislata que ha calat molt com a símbol de la ciutat i que és molt identificable per tota la ciutadania.