1.L'objecte del procediment:
Procediment pel qual l'interessat presenta a l'Ajuntament, mitjançant sol·licitud de llicència, obres de manteniment de l'edificació que requerisquen col·locació de bastimentada o qualsevol altre mitjà auxiliar en via pública que es troben incloses en el règim de Llicència, segons el que s'estableix en l'article 233 del Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, del Consell d'aprovació del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge.
Serà aplicable aquest tràmit per a les obres de manteniment de l'edificació que requerisquen col·locació de bastimentada o qualsevol altre mitjà auxiliar en via pública que es divideixen en dues categories:
Obres de manteniment de l'edificació SENSE variació essencial de la composició general exterior, la volumetria, o el conjunt del sistema estructural (substitució o reposició d'elements estructurals principals).
Obres de manteniment de l'edificació AMB variació essencial de la composició general exterior, la volumetria, o el conjunt del sistema estructural (substitució o reposició d'elements estructurals principals).
Aquest tràmit només es realitzarà per a obres de manteniment en l'edificació. Si en obres d'edificació amb llicència concedida, precisaren per a la seua construcció, ocupació de via pública per a la utilització de mitjans auxiliars, realitzaren la sol·licitud d'autorització a través del tràmit següent Sol·licitud d'ocupació de via pública per mitjans auxiliars per a obres d'edificació amb llicència concedida.
2.Requisits:
Ser interessat en el procediment.
Acreditar les circumstàncies a les quals es refereix la sol·licitud.
3.Documentació a aportar:
Documentació General.
- Instància de sol·licitud de llicència l'execució i inici de les obres.
- Còpia del DNI-NIE-CIF del declarant i, en el seu cas, del representant amb el document ORIGINAL que acredite la representació (serà necessària còpia del document notarial pertinent quan es tracte de persones jurídiques).
- Memòria descriptiva de les obres a realitzar (excepte quan es presente projecte d'execució).
- Mesuraments i pressupost desglossat de les obres (excepte quan es presente es presente projecte d'execució).
- Taula justificativa del càlcul de la base imposable del ICIO, per a obres de l'Annex 1 de l'ordenança 2021 del ICIO i llicència urbanística.
- Còpia de l'Autoliquidació de la taxa per otorgació de llicència urbanística i impost d'obres i construccions.
- Justificant de l'ingrés previ de pagament de la taxa taxa per otorgació de llicència urbanística i impost d'obres i construccions.
- Còpia de l'Autoliquidació de la taxa per ocupació de via pública.
- Justificant de l'ingrés previ de pagament de la taxa per ocupació de via pública.
- Certificat de l'Administració d'Hisenda d'estar donat d'alta en l'IAE de l'empresa que realitze les obres, vàlid per al municipi de Mislata.
- Informe redactat per tècnic competent, que descriga els elements i configuració del mitjà auxiliar utilitzat (Bastida penjant, plataforma articulada, bastida tubular, treballs verticals…), justifique la resistència i estabilitat del mitjà auxiliar per a la configuració triada i incloga la resta de documentació requerida per a la posada fent ús del mitjà auxiliar a utilitzar d'acord amb la normativa aplicable. En el cas que no estiga visat haurà d'aportar-se Certificat de col·legiació del tècnic redactor.
- Pla de situació de l'obra i Pla de planta viària delimitant vorera i calçada, amplària i altura del mitjà auxiliar i distàncies a calçada i vora de vorera, amb indicació de la superfície de via pública ocupada. (excepte quan es presente projecte d'execució).
- Nomenament del coordinador de Seguretat i Salut, mitjançant algun dels següents documents:
- Nota per encàrrec.
- Nomenament signat pel promotor.
- Escrit d'assumpció de la direcció d'obra signat pel tècnic.
Documentació específica complementària a aportar segons l'abast de les obres. Obres de manteniment de l'edificació AMB variació essencial de la composició general exterior, la volumetria, o el conjunt del sistema estructural (substitució o reposició d'elements estructurals principals).
- Projecte d'execució subscrit per tècnic competent, que incloga els documents preceptius d'acord amb la normativa aplicable i l'informe sobre justificació d'aquesta. Hauran d'indicar el termini d'execució de les obres.
- Certificat de col·legiació del tècnic redactor, en cas de no estar visat el projecte aportat.
- Identificació del director de les obres, mitjançant algun dels següents documents:
- Nota per encàrrec.
- Nomenament signat pel promotor.
- Escrit d'assumpció de la direcció d'obra signat pel tècnic.
- Estudi de seguretat i salut de l'obra.
- Estudi de Gestió de Residus de la construcció i demolició.
- Fulla d'estadística de construcció d'edificis.
Documentació específica complementària a aportar segons el mitjà auxiliar a instal·lar en la via pública.
En el cas de Plataforma Articulada:
- Fitxa Tècnica i característiques del fabricant.
- Còpia de l'assegurança de la plataforma elevadora.
4.Taxes o preus públics:
- Taxa per atorgament de llicència urbanística. (Enllaç Oficina Virtual Tributària)
- Imposat de Construccions, Instal·lacions i Obres. (Enllaç Oficina Virtual Tributària)
- Taxa per ocupació de sòl. (Enllaç Oficina Virtual Tributària)
5.Formes de pagament:
El pagament es realitzarà mitjançant autoliquidació en línia, en el següent enllaç. [Accés a Oficina Virtual Tributària]
En aquest mateix enllaç es podrà realitzar el pagament mitjançant targeta bancària.
En cas de realitzar el pagament en efectiu:
- Oficines de les entitats Bancàries següents: Caixa popular Coop. Cdto. Val., BBVA, Banc de Santander, Eurocajarural, Ibercaja, Cajamar, Kutxa Bank, Banc Sabadell, CaixaBank.
- Màquina automàtica situada a la Casa de la Vila d'aquest municipi.
Les persones físiques podran sol·licitar autoliquidacions assistides generades per aquesta administració, per a això hauran de demanar cita en l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC), i personar-se en ella perquè es generen les mateixes.
6.Normativa:
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE núm. 236 de data 2 d'octubre de 2015).
- Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, del Consell d'aprovació del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge.
- Ordenança Fiscal Municipal Reguladora del ICIO.
- Ordenança fiscal reguladora de la taxa per prestació del servei d'expedició de llicències urbanístiques.
- P.G.O.O. de Mislata i normes urbanístiques d'aquest.
7.Resolució:
- Òrgan que resol: Alcaldia.
- Termini per a resoldre: Dos mesos.
8.Silenci administratiu:
S'entendrà denegada la llicència per silenci administratiu, si el termini establit per a l'atorgament de la llicència, la certificació innecessaria o l'autorització administrativa transcorreguera sense que, durant aquest, es produïra resolució expressa. I això sense perjudici de l'obligació municipal de resoldre expressament sobre aquest tema.
9.Forma de presentació:
- Electrònica: En compliment del qual es preveu en l'article 12 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, les sol·licituds s'hauran de presentar per via telemàtica, mitjançant la signatura electrònica pròpia de l'entitat sol·licitant o de la persona que la represente. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata.
- Presencial: El/la ciutadà/a podrà presentar la seua sol·licitud en les oficines de registre de l'Ajuntament o qualsevol altra de les previstes en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, demanant sempre cita prèvia.