1. L'objecte del procediment:
La persona que realitza la comunicació, sota la seua responsabilitat, podrà ocupar la via pública amb la instal·lació d'un contenidor d'enderrocs, d'acord amb el que es preveu en l'ordenança municipal de Mobilitat Urbana.
La superfície màxima a ocupar amb contenidor per aquest tràmit serà de 10 m².
2. Requisits:
- Ser interessat en el procediment.
- Acreditar les circumstàncies a les quals es refereix la sol·licitud.
3. Documentació que cal aportar:
- Instància Comunicació prèvia per a l'ocupació de via pública amb contenidor.
- Pla o croquis de l'emplaçament del contenidor.
- Autoliquidació de la taxa per ocupació de via pública.
- Justificant de l'ingrés previ de la taxa per ocupació de via pública.
- Còpia del DNI- NIE- CIF- del declarant i, en el seu cas, del representant amb el document ORIGINAL que acredite la representació (serà necessària còpia del document notarial pertinent quan es tracte de persones jurídiques).
4. Taxes o preus públics:
Taxa per ocupació de sòl, vol i subsol de la via pública.
5. Formes de pagament:
El pagament es realitzarà mitjançant autoliquidació en línia, en el següent enllaç. [Accés a Oficina Virtual Tributària]
En aquest mateix enllaç es podrà realitzar el pagament mitjançant targeta bancària.
En cas de realitzar el pagament en efectiu:
Oficines de les entitats Bancàries següents: Caixa popular Coop. Cdto. Val., BBVA, Banc de Santander, Eurocajarural, Ibercaja, Cajamar, Kutxa Bank, Banc Sabadell, CaixaBank i Bankia.
- Màquina automàtica situada a la Casa de la Vila d'aquest municipi.
- Les persones físiques podran sol·licitar autoliquidacions assistides generades per aquesta administració, per a això hauran de demanar cita en l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (*OAC), i personar-se en ella perquè es generen les mateixes.
6. Normativa:
- Ordenança per ocupació del sòl, vol i subsol de domini públic local.
- Reglament de Béns de les Corporacions Locals.
- Ordenança Municipal de Mobilitat Urbana.
7. Forma de presentació:
Electrònica
En compliment del qual es preveu en l'article 12 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, les sol·licituds s'hauran de presentar per via telemàtica, mitjançant la signatura electrònica pròpia de l'entitat sol·licitant o de la persona que la represente. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata.
Presencial
El/la ciutadà/a podrà presentar la seua sol·licitud en les oficines de registre de l'Ajuntament o qualsevol altra de les previstes en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, demanant sempre cita prèvia.
8. Observacions:
L'Ordenança Municipal de Mobilitat Urbana estableix en el seu article 20 punt 4 que, les despeses generades per la retirada dels vehicles que hagueren estacionat amb anterioritat a la ubicació de la senyalització de l'ocupació de la via pública (senyalització realitzada segons les condicions de la citada ordenança), correran per compte de la persona peticionària d'aquesta.
La persona que realitza la petició d'aquesta comunicació prèvia per a ocupació de via pública se sotmet, per a això, a les condicions que es recullen a continuació, l'emplene de les quals assumeix i es responsabilitza del seu manteniment fins a la retirada, en termini, del contenidor.
- El contenidor se situarà en zones habilitades per a l'aparcament de vehicles. En cap cas podrà situar-se sobre calçada de trànsit de vehicles, sobre àrees per als vianants ni voreres, sobre places d'aparcament accessibles, sobre places d'aparcament de motos ni sobre zones de càrrega i descàrrega.
- El contenidor ocuparà com a màxim la superfície sol·licitada en la instància, i s'haurà de situar molt alineat i adossat a la vorada, no representarà obstacle ni molèstia a la fluïdesa ni a la seguretat viària.
- El contenidor es buidarà amb la freqüència necessària per a evitar una acumulació excessiva d'enderrocs i tot tipus de residus sòlids que puguen afectar les condicions ambientals. Fora de l'horari laboral, en el cas que el contenidor continue col·locat en el lloc sol·licitat, haurà de cobrir-se degudament per mitjà d'una lona que evite la caiguda de restes de materials a la via pública i impossibilite que, per persones alienes a la utilització del contenidor, s'aboquen residus domèstics que no tinguen relació amb la sol·licitud de la present llicència.
- La persona que sol·licita vetlarà pel seu bon estat, incloent-hi els materials depositats en el seu interior, a pesar que no els haja abocats la persona que l'haja sol·licitat.
- L'ocupació es fixa exclusivament pel període sol·licitat a la instància per a la superfície del contenidor, no estant autoritzat l'apilament de qualsevol altra mena d'element o material d'obra.
- Si durant el període de l'ocupació calguera retirar el contenidor perquè causa molèsties o trastorn a la circulació, la persona interessada estarà obligada a fer-ho, a requeriment d'aquest Ajuntament. Igualment, es retirarà si es procedeix a la reordenació del trànsit o a la realització d'actes públics al carrer. Especialment, a la persona que realitza la petició li consta que no podrà formular sol·licitud, ni realitzar ocupació de la via pública durant els períodes següents: De l'1 al 20 de març, tots dos inclosos, (Falles). Del 20 de desembre al 6 de gener, tots dos inclosos, (Nadal i Reis).
- Si el contenidor se situa sobre paviments especials, formigó imprés, llambordes, etc., s'haurà de recolzar sobre taulers col·locats en la seua base, per a protegir-los.