1. Objecte del procediment:
En el Registre Municipal d'Associacions figuren les associacions del veïnat d'un barri o districte, les de pares i mares de l’alumnat, les entitats culturals, esportives, recreatives, juvenils, sindicals, empresarials, professionals i qualssevol altres similars. Aquest registre permet a l'Ajuntament conéixer el nombre d’associacions que hi ha a la localitat, així com els seus objectius i impacte i, d'aquesta manera, dur a terme una correcta política de foment de l'associacionisme.
La baixa en el Registre municipal d'associacions procedirà per canvi de domicili social, o per dissolució d’aquesta per les causes previstes en els Estatuts i, en defecte d'això per la voluntat dels associats –des expressada en Assemblea General convocada a aquest efecte, així com per la causes determinades en l'article 39 del Codi Civil o per Sentència judicial ferma.
2. Requisits:
Figurar inscrits en el Registre municipal d'Associacions de Mislata.
3. Documentació a aportar:
- Sol·licitud.
- Certificat d'acord adoptat on conste l'aprovació de la dissolució o el canvi de domicili social.
4. Taxes o preu públic:
No existeix per a aquest procediment.
5. Formes de pagament:
No correspon.
6. Normativa:
- Llei orgànica 1/2002, de 22 de març reguladora del dret d'associació.
- Llei 14/2008, de 18 de novembre de la Generalitat, d'associacions de la Comunitat Valenciana
- Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals.
7. Resolució:
La resolució la dicta l'Alcaldia-Presidència, que serà notificada en el termini de quinze dies des de la sol·licitud, llevat que aquesta haguera d'interrompre's per la necessitat d'aportar documentació no inclosa inicialment.
8. Silenci administratiu:
Positiu.
9. Forma de presentació:
Electrònica
(Amb certificat digital, Cl@ve PIN o compte de correu electrònic, en els dos últims casos, haurà de signar en el Registre municipal amb posterioritat en un terme màxim de 10 dies naturals): Per a la presentació de les sol·licituds, i en compliment de l'article 14 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les persones físiques podran triar en tot moment la presentació de les sol·licituds per mitjans electrònics o no. En tot cas, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu:
- Les persones jurídiques.
- Les entitats sense personalitat jurídica.
- Els qui exercisquen una activitat professional per a la qual es requerisca col·legiació obligatòria.
- Els qui representen a un interessat que estiga obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
- La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata, https://mislata.sedipualba.es/.