Accions executades
Subvenció concedida: Concessió de la subvenció a ajuntaments de municipis adherits a la xarxa de municipis protegits contra la violència de gènere per a 2024.
Entitat que concedeix: Diputació de València
Data de publicació: 10/16/2024 BOP 200
Import: 10.890 €

Projecte Coeducatiu “A Mislata, eduquem en igualtat” integrat per 4 accions, executades al novembre i desembre de 2024, i que a continuació es relacionen:
1a. Acció: Educació Infantil
EL MUNDO DE COLORES
Activitat interactiva mitjançant la lectura d'un conte i l'experimentació amb aigua de colors, mescles i transvasaments, per a treballar des de la primera infància els estereotips que ens envolten a xiques i xics en la nostra societat, i jugar a anar desmuntant-los en grup.
2a. Acció: Segon cicle Educació Primària
GIMKANA COEDUCATIVA "NOSALTRES IGUALS"
Circuit de jocs coeducatius mitjançant els quals treballar de manera lúdica la corresponsabilitat, els estereotips sobre els xics i les xiques, la igualtat d'oportunitats, la cooperació i la creativitat.
3a. Acció: Tercer cicle Educació Primària
TOTS ELS COSSOS!
Proposta teòrica i amb format de debat col·lectiu, per a abordar temàtiques clau sobre els canvis físics i psicològics que es produeixen en l'adolescència perquè en prengueu coneixement, acceptació i apoderament promovent els valors d'igualtat i diversitat.
RELACIONES COMO "TOCA"
Acompanyament a l'alumnat en les seues necessitats i preguntes respecte a les primeres relacions d'afecte, amor, sexe, mètodes anticonceptius i de prevenció de “ETS”, el desig, la posada de límits, el consentiment i la llibertat per a decidir segons la pròpia personalitat i valors, respectant a les altres persones, repensant les maneres de relacionar-se i rebutjant qualsevol tipus de violència i manat de gènere.
4a. Acció: Educació Secundària
BIBLIOTECAS HUMANAS
Facilitar el diàleg constructiu i informal entre joves i dones víctimes de violència de gènere, que sovint han sigut objecte de prejudicis i estereotips, creant un espai d'oportunitat per a les relacions interpersonals entre els grups que normalment no tindrien la possibilitat d'interactuar i permetent que la confrontació amb els estereotips i prejudicis en un ambient educatiu, organitzat, sensible i amable.