1. L'objecte del procediment:
Expedir i obtindre llicència o autorització d'ocupació de la via pública, sense cort de carrer, per a l'emplaçament dels següents elements:
- Bastides/cavallets de fins a 2.00 mts de plataforma de treball, per a actuacions en façana de planta baixa.
- Materials de Construcció.
- Vehicles relacionats amb obres: Grups electrògens, camions cisterna, càrrega i/o descàrrega de materials de construcció, etc...
- Marquesina de protecció en treballs realitzats des de l'interior de l'edifici (Ejem. substitució de fusteria exterior).
- Closos d'obra.
- Altres ocupacions relacionades amb obres.
Si l'ocupació de via pública precisara de tall del trànsit en el víal, l'interessat haurà de tramitar la sol·licitud la corresponent a cort de carrer.
2. Requisits:
- Ser interessat en el procediment.
- Acreditar les circumstàncies a les quals es referix la sol·licitud.
3. Documentació que cal aportar:
- Sol·licitud d'Ocupació de la via pública.
- Còpia del document que identifique al sol·licitant i al seu representant, si és el cas, incloent-hi l'acreditació de tal capacitat.
- Pla o croquis de planta viària i situació de la OVP sol·licitada, delimitant vorera i calçada i longitud i amplària de l'ocupació sol·licitada amb indicació de la seua superfície.
- Autoliquidació i Justificant del pagament de la taxa d'ocupació de via pública.
4. Taxes o preus públics:
Taxa per ocupació del sòl, vol i subsol de la via pública.
5. Formes de pagament:
Per autoliquidació mitjançant:
- Ingrés efectiu en les oficines de les entitats bancàries següents: Caixa popular, Coop. Cdto. Val., BBVA, Banc de Santander, Ibercaja, Cajamar, Kutxa Bank, Banc Sabadell, CaixaBank.
- El pagament efectiu en la màquina automàtica situada a la Casa de la Vila d'este municipi.
- El pagament en línia, en la web de l'Ajuntament de Mislata.
6. Normativa:
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques.
- Reglament de Béns de les Entitats locals.
- Ordenança fiscal reguladora de la taxa per ocupació del sòl, vol i subsol de la via pública.
- Ordenança municipal de mobilitat.
7. Resolució:
- Òrgan que resol: Alcaldia.
- Termini per a resoldre: Tres mesos.
8. Silenci administratiu:
Negatiu.
Finalitzat el termini de resolució, sense haver-se produït resposta de l'administració la sol·licitud quedarà resolta de manera negativa per al sol·licitant.
9. Forma de presentació:
El ciutadà podrà presentar la seua sol·licitud en les oficines de registre de l'Ajuntament o qualsevol altra de les previstes en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Horari ordinari, 8 a 14 hores, dies hàbils de dilluns a divendres. Els dies hàbils 18 de març i 24 i 31 de desembre, 9 a 13 hores (excepte dissabtes, diumenges o festius).
Horari d'estiu: des de l'1 de juny fins al 30 de setembre, els dos inclosos, l'horari serà de 8 a 13.30 hores, dies hàbils de dilluns a divendres.
10. Observacions:
- Este expedient no s'aplica a l'ocupació que precisa d'un tall de carrer.
- L'Ordenança Municipal de Mobilitat Urbana establix en el seu article 20 punt 4 que, els gastos generats per la retirada dels vehicles que hagueren estacionat amb anterioritat a la ubicació de la senyalització de l'ocupació de la via pública (senyalització realitzada segons les condicions de la citada ordenança), correran per compte de la persona peticionària d'esta.