1. Objecte del procediment
Acreditar fefaentment el domicili i altres fets relatius a l'empadronament a Mislata. El padró és el registre administratiu on consten els veïns d'un municipi. Les seues dades constitueixen prova de residència en el municipi i del domicili habitual en aquest. Les certificacions que d'aquestes dades s'expedisquen tindran caràcter de document públic i fefaent per a tots els efectes administratius.
2. Requisits
Figurar o haver figurat inscrit en el Padró d'Habitants.
3. Procediment de sol·licitud
- Mitjançant tràmit presencial: Els certificats ordinaris individuals, col·lectius i històrics se sol·liciten presencialment en l'oficina d'atenció al ciutadà (OAC).
- Mitjançant el tràmit En línia:
- Els certificats ordinaris individuals, col·lectius i històrics s'emeten automàticament.
- Els certificats de circumstàncies especials (o relatius a circumstàncies anteriors a 1996) hauran de sol·licitar-se per escrit en el Registre d'entrada de l'Ajuntament. O a través de la Seu electrònica de l'Ajuntament si disposa de Signatura digital o DNI electrònic, utilitzant la instància general, ADJUNTANT EL JUSTIFICANT DEL PAGAMENT DE LA TAXA CORRESPONENT. I es rebrà el certificat una vegada revisat el tràmit.
4. Documentació
- Document d'identitat original de la persona interessada, en el cas d'acudir presencialment a la OAC. En cas de sol·licitar-ho telemàticament bastarà amb la identificació del certificat digital. Si es valguda en la seu electrònica mitjançant correu electrònic, serà necessària l'aportació del document identificatiu i la seua posterior acreditació a l'hora de la signatura.
- Si es realitza el tràmit en nom d'una altra persona: La representació haurà de ser expressa i específica per al tràmit, fent-se constar per escrit. Haurà d'aportar original del document d'identitat i còpia del/de la representat/a. (PMH.128)
- Per a les persones menors d'edat: Hauran de sol·licitar-ho els seus representants legals aportant Llibre de Família o certificat de naixement que acredite identitat dels progenitors o document acreditatiu de la tutela si escau, acompanyat de:
- Si es disposa de l'autorització de tots dos progenitors o tutor/a (si hi haguera més d'un): L'autorització signada per tots dos amb còpia dels documents d'identitat de cada progenitor/a o tutor/a en el seu cas (PMH.129)
- Si només es disposa de l'autorització d'un progenitor:
- Quan excepcionalment no ha sigut possible l'autorització de l'altre progenitor i no es disposa de Resolució judicial: Declaració responsable de totes dues circumstàncies (DEC RESP MEN4).
- Amb resolució judicial que li atribuïsca la guàrdia i custòdia al progenitor sol·licitant: Declaració responsable que aquesta segueix en vigor (PMH.130).
- Per als certificats de circumstàncies especials (o relatius a circumstàncies anteriors a 1996), hauran de sol·licitar-se per escrit presentat en el Registre d'entrada o a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament acompanyant document d'identitat i altra documentació que es requerisca segons les circumstàncies sol·licitades. (INSTANCIA GENERAL)
5. Taxes o preus públics
- Certificats ordinaris i col·lectius: exempt de taxa.
- Certificats històrics Ajuntament de circumstàncies posteriors a 1996: 1,60€
- Certificats històrics de circumstàncies anteriors a 1996: 12,80€
6. Normativa
- Llei 7/85, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
- R.D. 1690/86, Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals.
- Resolució de 29 d'abril de 2020 de la Subsecretaría, per la que es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.