L'Ajuntament i Nemasa, a través de la campanya ‘Horeca’ d’Ecovidrio, repartixen 50 poals de recollida per a facilitar el reciclatge als establiments d'hostaleria que ho han sol·licitat
L'Ajuntament de Mislata, en col·laboració amb l'empresa municipal Nemasa i Ecovidrio, l'entitat encarregada de la gestió del reciclatge dels residus d'envasos de vidre a Espanya, estan duent a terme de nou la campanya ‘Horeca’, l'objectiu de la qual és impulsar el reciclatge de vidre en el sector hostaler de la ciutat.
En les últimes setmanes ha tingut lloc la primera fase de la campanya, en la qual s'han realitzat un total de 129 enquestes i entrevistes a les persones responsables de bars, restaurants i cafeteries de Mislata per a conéixer les seues necessitats i poder així adequar els recursos existents. Durant aquestes visites, Ecovidrio va informar detalladament els locals de com reciclar correctament i dels avantatges socials i econòmics que té el reciclatge dels envasos de vidre. “Els objectius d'aquesta campanya són la conscienciació del sector, fomentar la sensibilització i treballar per una oferta hostalera més sostenible”, apunta Alejandro Gómez Vendrell, regidor de Medi ambient.
Durant aquestos dies s'està duent a terme una segona fase, on s'estan entregant un total de 50 poals de reciclatge, entre xicotets de 40 litres i grans de 120 litres amb sistema ale-hop, adaptat per a poder bolcar el vidre fàcilment del poal al contenidor, als 46 establiments de Mislata que l'han sol·licitat, per a separar i recollir el vidre generat.
Segons les últimes dades disponibles, relatius a l'exercici 2022, la ciutadania de Mislata va reciclar un total de 457.020 quilos d'envasos de vidre. Això suposa que cada habitant va reciclar una mitjana d'uns 10,32 kg de vidre a l'any. Quant a la taxa de contenerització, la ciutat disposa d'un total de 102 contenidors instal·lats, per la qual cosa hi ha un contenidor per cada 434 habitants.